Hoe kom ik erachter of mijn cursus door een verzekering wordt vergoed?

Ik bied een cursus aan. Kan ik in aanmerking komen en zo ja, hoe kan ik erachter komen of mijn cursus/workshop vergoed wordt door een verzekering. Denkend aan zorgverzekering of arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Dus dat cliënten (een deel) van de workshop vergoed krijgen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
waarom zouden verzekeringen dat vergoeden?
Erna55
9 jaar geleden
Welke cursus ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
waarom zouden verzekeringen dat vergoeden Omdat ze ervan uitgaan dat het vergoeden van een cursus zorgt voor minder uitkeringen zodat ze meer winst draaien. http://www.iedereenehbo.nl/verzekeraars-vergoeden-ehbo.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://vergoedingen.zilverenkruis.nl/preventieve-cursussen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het mogelijke antwoord op de vraag van Ron heeft waarschijnlijk te maken met het antwoord op de vraag van Erna. Ik echo dus maar: welke cursus? Wat is de reden dat een verzekering dit mogelijk zou willen vergoeden? Je vraag staat in de categorie 'gezondheid', er zijn wel cursussen met betrekking op het omgaan met bepaalde (vaak chronische) gezondheidsklachten die worden vergoed door zorgverzekeringen of werkgevers in het kader van arbeidsreïntegratie. Preventieve cursussen of stoppen-met-roken cursussen worden soms ook vergoed. Bedenk wel dat het voor een klein bedrijf of eenmanszaak erg moeilijk is om een contract met een zorgverzekeraar te krijgen. Voor een kleine zelfstandige zit de mogelijkheid voor vergoeding door zorgverzekeraars vooral in de therapieën (fysio, psycho- of alternatief) waarbij je áls je er al tussenkomt, ten minste moet voldoen aan eisen als lidmaatschap van een beroepsvereniging en liefst indien mogelijk natuurlijk een BIG-registratie. Maar je zult óf zelf contracten moeten sluiten met zoveel mogelijk zorgverzekeraars, óf je moeten richten op mensen met een restitutiepolis en/of mensen die zelf een behandeling of in dit geval cursus ten minste deels zelf betalen. Voor de zorgverzekeraars is het vrij simpel om uit te vinden: de polisvoorwaarden vind je op de websites, en de voorwaarden voor vergoeding van een therapie of cursus voor de verzekerde zijn precies de voorwaarden waar jij als zorgaanbieder aan moet voldoen om klanten aan te kunnen trekken die een al dan niet gedeeltelijke vergoeding van hun zorgverzekeraar zullen krijgen. Begin gewoon met je eigen verzekering, en let vooral ook op vergoedingen van de aanvullende pakketten.
Erna55
9 jaar geleden
+ lies , eigenlijk wel 3

Antwoorden (1)

Neem contact op met een zorgverzekeraar of nog beter de bond van verzekeraars. Zij kunnen dit goed inschatten. Ook kun je evt het UWV proberen. Ik ken de business case niet maar zij zijn sowieso meer van de subsidies.