Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kent iemand het prikkelende gevoel in je mond als je wat eet/drinkt nadat je ronde courgette (Engl: Marrow) hebt gegeten? Waar komt dat van?

Ik en mijn vriendin hebben gisteren in Gozo (bij Malta) soep gegeten van de Marrow, en daarna hadden we beide dat het prikte als een brandnetel toen we wat anders eten of dronken. We vroegen ons af hoe dat komt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
808

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat mijn voorganger zegt zou heel goed kunnen. Wat een andere oorzaak zou kunnen zijn is dat de courgette niet goed is schoongemaakt en er dus nog pesticiden o.i.d. op hebben gezeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik eet best vaak courgette en heb dit prikkende gevoel nooit ervaren. Ik denk dat het te maken heeft met de kruiden, die gebruikt zijn bij de bereiding, en niet met de courgette zelf.

Door scherpe kruiden kan de mond wat geirriteerd zijn geraakt.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het ook. Of het toeval wil dat jullie er allebei overgevoelig voor zijn. Maar het is zeker niet gebruikelijk. +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding