Nee, dat is een broodje aap verhaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor de korst is net zo gezond als het binnenste van je brood
die korst zit eraan om je brood wat stabiliteit te geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, hoor dat is niet zo, integendeel, de donkere bovenkant van je brood (vaak een beetje verbrand) is ongezonder dan de rest.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verbrand voedsel, (zwarte korst van brood of vlees) bevat kankerverwekkende stoffen. (PAK’s (polycyclische aromatische koolwaterstoffen))
rose
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
Vaak een beetje verbrand? Als ik jou was zou ik een andere bakker opzoeken.
Maar inderdaad, als het verbrand is dan kan het PAK's bevatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als het niet 'verbrand' is, hoor.
Het zit bijv. ook in de rand van cake.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus!
Er zitten geen extra vitaminen of iets dergelijke in, het is wel handig om het kauwvermogen van kleine kindjes te verbeteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee omdat het gewoon van het zelfde deeg komt al de binnenkant, de buitenkant is ontstaat omdat dat het eerste door de hitte dicht schroeit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien juist wel iets minder gezond, vanwege eventuele toevoegingen door de fabrikant om de korst te laten glanzen en kleuren, of niet aan te bakken in de vorm.