Welk rooster moet ik gebruiken in een sharp magnetron?

Ik heb een sharp magnetron. Het is me niet duidelijk wanneer ik het hoge rooster of het lage rooster moet gebruiken.
Is het bijvoorbeeld beter om een pizza op het lage rooster voor ca 13 minuten in de ovenstand te doen, of is het beter om die op het hoge rooster te zetten.

1.7K
TurfGraver
2 jaar geleden
Pizza op lage rooster.
BonBonvanJohn
2 jaar geleden
op lage rooster inderdaad. en eventueel de temperatuur ook iets lager dan voorgeschreven op de verpakking bijv 200 ipv 220 graden. Ik heb de ervaring dat combimagnetrons veel te hard gaan waardoor je pizza alsnog zwart wordt
Franciscus99
2 jaar geleden
Wanneer wel het hoge rooster?

Antwoorden (2)

Het onderste rek kun je gebruiken voor bakken, zoals pizza's.
Het bovenste rek is geschikt voor bruinen en grillen.
SimonV
2 jaar geleden
Er is geen definitief antwoord op deze vraag, want ieders magnetron is anders. Een goed uitgangspunt is echter de middelhoge roosterstand te gebruiken. Als je voedsel niet gelijkmatig gaart of als het er verbrand uitkomt, kun je proberen een andere roosterstand te gebruiken.