Hoe krijg je een aardbeienvlek het beste uit een katoenen blouse ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een schaar...

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Is het een witte blouse? Gebruik dan bleekwater of verdund chloorwater.

Anders een lauwwarm, neutraal sopje. Daarna eventueel deppen met water en ammonia. Of deppen met pure alcohol.

Mengsel maken van azijn en zout. Dit op de vlek aanbrengen en 10 minuten laten intrekken. Als laatste je blouse met koud water uitspoelen.

Succes met je vlek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg: Vanish Oxi Action. Ze zeggen in de reclame dat het werkt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer eens met witte tandpasta direct op de ongewassen vlek doen en een hele nacht laten
intrekken en dan gewoon wassen werkt ook op tomatenvlekken. succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een vlekkenschaar. Je knipt de vlek er simpelweg uit en er is geen stukje aardbei meer te zien.
paulus811
14 jaar geleden
Bij de drogist (etos of kruidvat) heb ik een tabel gezien waarop dit vast te vinden is. Per soort vlek is er een vlekkenmiddel.

Volgens Omo klein en krachtig zie ook de link.

Reageer snel! Hoe eerder een vlek behandeld wordt hoe makkelijker de vlek zich laat verwijderen.

Voordat u een vlek behandelt, lees altijd eerst het wasvoorschrift op het etiket van uw kledingstuk (om er zeker van te zijn dat uw kledingstuk niet beschadigd wordt bij het verwijderen van een vlek).Spoel met koud water en was meteen op de maximum aanbevolen temperatuur die op het wasetiket van het kledingstuk vermeld staat. Voor witte/pastel was kunt u het beste wasmiddel gebruiken dat bleekmiddel bevat zoals OMO Poeder Wit. Voor bonte en zwarte was kunt u het beste OMO Klein & Krachtig Color gebruiken.

Vlekken van rood fruit nat maken met koud water en er citroensap op druppelen, even laten inwerken, uitspoelen en vervolgens wassen met OMO.

Vlekken van niet rood fruit nat maken met koud water en deppen met azijn, laten inwerken, uitspoelen en vervolgens wassen met OMO.

Als het oude of ernstige vlekken zijn, week ze dan voor het wassen in een mengsel met lauw water en glycerine (verkrijgbaar bij de drogist).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aardbeivlekken zijn te verwijderen met verdund bleekwater. Naspoelen met koud water. In donker gekleurde stoffen moeten de vlekken worden verwijderd met alcohol. Voorzichtig deppen.