Je wordt dik als je meer energie inneemt dan dat je verbruikt. Tijdstippen van eten of bewegen doen er niet zo toe.
Dus je wordt wel dik als je heel veel gaat slapen, want dan beweeg je minder. Maar verder maakt het allemaal niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja slaat de spijker op z'n kop ! + je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo klaar als een klontje! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt inderdaad weer een bak onzin verkocht... Maar deze is conform recente wetenschappelijke inzichten. +1
flyingcrow
13 jaar geleden
Sluit me hierbij aan +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook + van mij
Ja, je wordt minder dik als je voor het avondeten alvast naar bed gaat.
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
huh? lees de vraag nog eens goed, dat word er niet gevraagd.
ItisILeClerc
13 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 1e keer dat ik 'n antwoord lees van iemand met gevoel voor humor. heeeel geestig . Jammer dat ik maar 1 plusje mag geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot nog toe kreeg ik altijd strafpunten met zulke antwoorden.Het plusje staat er al !
'S avonds eten en daarna gelijk slapen is niet goed, als je ligt kan het eten niet goed naar beneden gaan.
Dan kan je dik worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
donna, als jouw verhaal zou kloppen, zouden de astronauten in het Space Station dus verhongeren...
flyingcrow
13 jaar geleden
Kijk eens in een eenvoudig boekje over menskunde donna
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga maar eens op de kop staan en dan iets eten. Je zult zien dat alles keurig naar beneden gaat (eh, in dat geval dus omhoog...).
Ja, dat kan. Tijdens je slaap gebruik je weinig energie, ga je direct slapen dan wordt het als reserve opgeslagen. Voor je spijsvertering is het dus niet goed. Het zal minder kwaad kunnen als je een hele magere maaltijd gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het één keer voorkomt zal je het niet snel aan je gewicht merken. Dat kan weinig kwaad.
Maar het beste is om tot zo'n 2 uur voor het slapengaan niet meer te eten.
Je lichaam verbrand dan in die tijd het voedsel dat je hebt ingenomen, iets dat veel langzamer gaat als je slaapt.
En wat niet verbrand wordt, dat wordt omgezet in vet...
Ga je te vaak met een volle maag slapen, dan kan je dik worden.

Toegevoegd na 22 uur:
Hierbij, na veler verzoek, mijn uitleg waarom het niet verstandig is te eten voor het slapengaan als je niet wilt aankomen:

Na het eten stijgt de bloedsuikerspiegel. Dat betekent dat er een hoop energie (calorieën) in het lichaam omgaan.
Als de bloedsuikerspiegel niet verlaagd wordt, dan maakt het lichaam insuline aan om het teveel aan energie uiteindelijk om te zetten in VET.
Het verbruik van energie tijdens de slaap is aanzienlijk langzamer dan wanneer een persoon wakker is (logisch).
Waar de bloedsuikers (gedeeltelijk) worden verbruikt wanneer je bezig bent met bewegen (al is het desnoods het lezen van een boek of zappen voor de T.V.), gebeurt dit nauwelijks als je in je bed ligt te meuren. En dan gaat je lichaam zich inzetten om al die loze energie in vet om te zetten! Daar kan je wel degelijk dik van worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de min!
Op een uitleg hoef je van mij nu ook niet meer te rekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zo verbolgen als je ongelijk krijgt, Nyx. Je kunt er toch ook wat van leren? Als er uitleg bij gegeven wordt natuurlijk, dat zouden alle minners moeten doen m.i.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, dat doe ik ook altijd. Niet nu, want ik heb nu geen zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Friezin, waaruit blijkt dat ik ongelijk heb?
Ik vraag me ten zeerste af waaruit jij dat hebt opgepikt.
Daarbuiten doe ik vooral net zo "verbolgen" als ik belief, gelukkig heb ik daar geen toestemming voor nodig. Mijn antwoord heb ik nader verklaard in de uitbreiding hiervan, mocht er interesse naar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan het misschien zo zijn dat het verbranden van energie bij jou wel snor gezien je lichte ontvlambaarheid? even teruglezen als je van de kook af bent zodat je kan zien wat er mis gaat en waarom friezin op je reageert roebaaan heb je vals beschuldigd maar een sorry kan er niet af? niet heel erg netjes van je ga me nu gerust overal lopen minnen hoor, IK maak me hier niet druk om in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roebaan:
Het verbruik van energie tijdens de slaap is aanzienlijk langzamer dan wanneer een persoon wakker is (logisch).
?? Ruststofwisseling Het aantal calorieën dat je lichaam in rust verbrandt wordt ruststofwisseling genoemd of BMR. Basale Stofwisselings Snelheid (Basal Metabolic Rate) BMR. Uw stofwisselingsprocessen en spijsvertering hebben ook calorieën nodig om hun werk goed te doen. De ruststofwisseling is voor ieder mens verschillend, gewicht is ook bepalend en of u een actief leven leidt en welk geslacht u bent is ook van invloed en genetische factoren. Basal Metabolic Rate zijn de benodigde calorieën dat uw lichaam verbrandt om genoeg energie te hebben om de normale lichaamsfuncties te kunnen laten plaatsvinden, zoals de temperatuurregulering, de bleodcirculatie, spijsvertering en alle andere stofwisselingsprocessen in uw lichaam. Lichaamlijke activiteiten worden bij de berekening van de BMR buiten beschouwing gelaten. Ongeveer tweederde van uw totale behoefte aan calorieën die u dagelijks nodig heeft worden verkregen uit de BMR!!! http://www.webdieet.nl/woordenlijst/ruststofwisseling.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eucalypje, de door jou geciteerde zin is van mij afkomstig en niet van roebaaan. Van het feit dat de BMR tweederde van de dagelijkse behoefte aan caloriën verbrand heb ik nog nooit eerder iets vernomen, ik zal er op een wat menselijker tijdstip even induiken. Ik ga je zeker niet overal lopen minnen, waar zie je me voor aan? Beetje kinderachtige opmerking voor iemand die zo heldhaftig probeert over te komen. Op één front heb je hoe dan ook gelijk, het was zeker niet netjes van me om roebaaan van de (toen nog één) min te beschuldigen als het niet het geval was dat ik de min van roebaaan heb ontvangen. Sorry, roebaaan, jouw reactie leek met de min te rijmen en mijn conclusie was dus misschien te snel getrokken. Maar dat heeft jou nog niet tot scheidsrechter gemaakt, Eucalypje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik lach me dood hier,
Nyx, heb je echt net door hoe bitcherig je doet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Padon, Guest1?
Heb je niet door hoe je buiten je boekje gaat? Ik word hier aangevallen, terwijl ik, mijns inziens, een wetenschappelijk verantwoord antwoord heb gegeven. Ik heb nog geen goed onderbouwde reactie tegen mijn antwoord gekregen.
Wat probeer jij hier nu te bewijzen, GUEST1?
Kom eens met argumenten, in plaats van beledigingen.
Want hoe stoer je je misschien voelt als je zoiets opmerkt, je bewijst hier niets mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel, roebaaan!
Je hebt me ook nooit aangevallen, de schuld ligt aan mijn zijde door aan te nemen dat jij me een min gaf.
We're cool :)
Ik geloof nog steeds, dat het een fabeltje is. Hele gebieden in het zuiden, zoals SApanje en Italie eten laat, dus zullen daarna echt geen uren meer wakker zijn en daarvalt het allemaal wel mee. Eigenlijk moet ik zeggen viel mee, want sinds defastfood daar ook zijn intrede deed, worden ze wel dikker, maar dat heeft niks met tijdstip te maken
13 jaar geleden
Dit is geen fabeltje dat je er dik van word, maar het hoeft ook weer niet!
Ja kan hier inderdaad dik van worden, meestal eet jij je avondeten, dan word energie opgenomen door je lichaam uit het voedsel dus als jij wakker bent neem je meer energie op die je verbruikt, maar als jij gaat slapen verbruik je die energie niet die je net hebt gegeten als dit regelmatig gebeurt word deze energie omgezet in vetten word je dik dus!

Maar de reden dat niet iedereen dik hiervan word is omdat sommige energie uit het voedsel tekort komt bijvoorbeeld drukkedag gehad, en minder gegeten dan jij eigenlijk moest dan word je niet dik want je lichaam heeft dit dan nodig!

Dus wat mijn voorganger zei over fabeltje is een beetje waar, alleen die mensen eten laat en hebben die ete voor het slapen gaan nog nodig in hun lichaam waardoor hun niet dik worden, jij gaat wel vroeg slapen en ik weet niet hoeveel beweging jij heb op een dag en hoelaat je eruit gaat maar je word hier dus wel sneller dik van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hier word je niet dik van.

Ruststofwisseling

Het aantal calorieën dat je lichaam in rust verbrandt wordt ruststofwisseling genoemd of BMR. Basale Stofwisselings Snelheid (Basal Metabolic Rate) BMR. Uw stofwisselingsprocessen en spijsvertering hebben ook calorieën nodig om hun werk goed te doen. De ruststofwisseling is voor ieder mens verschillend, gewicht is ook bepalend en of u een actief leven leidt en welk geslacht u bent is ook van invloed en genetische factoren. Basal Metabolic Rate zijn de benodigde calorieën dat uw lichaam verbrandt om genoeg energie te hebben om de normale lichaamsfuncties te kunnen laten plaatsvinden, zoals de temperatuurregulering, de bleodcirculatie, spijsvertering en alle andere stofwisselingsprocessen in uw lichaam. Lichaamlijke activiteiten worden bij de berekening van de BMR buiten beschouwing gelaten. Ongeveer tweederde van uw totale behoefte aan calorieën die u dagelijks nodig heeft worden verkregen uit de BMR.