Hoe zorg je ervoor dat je gebruikte marsepein die je over hebt niet uitdroogt?

Ik wil het namelijk nog een keer gebruiken en zonde om weg te gooien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Ik heb een aparte 'vershoudbox' gewoon zo'n bak met deksel waar je ook eten etc. in kunt doen.
En ik rol een restje dan strak in vershoudfolie. Die vervolgens in die luchtdichte bak gaat.
Zo blijft het het langste goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zo luchtdicht mogelijk verpakken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet in de koeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een luchtdichte verpakking, koel (bijvoorbeeld in een kelder) en droog bewaren...
11 jaar geleden
Even naar de slager op de, vragen of hij het voor je wilt vacumeren. Als je veel met marsepijn werkt kan je ook overwegen om zelfvte investeren in een vacuummachine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed ingepakt in plastic folie blijft de marsepein een paar weken houdbaar in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
juist, het is een simpele maar effectieve manier.
Gewoon inwikkelen in een klingfilmpje, doet elke professional ook. +
goed dichtpakken je kan er ook een plastic zakje omdoen