Weet iemand hoe deze flessenopener werkt?

Deze is net nieuw aangekocht en we vinden wel hoe we hem er in moeten draaien maar daarna? Is het de bedoeling om gewoon aan die flessenopener te trekken zoals bij de ouderwetse?

Toegevoegd na 12 uur:
Bedankt voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Antwoorden (2)

Je plaatst de buitenste metalen huls bovenop de fles wijn. De schroefdraad van de kurkentrekker rust nu op de kurk.

Door te draaien draai je de schroefdraad de kurk in.

Op een gegeven moment kan de schroefdraad niet verder naar beneden, doordat hij wordt tegengehouden door de buitenste metalen huls. Als je nu toch verder draait zodat de schroefdraad toch verder de kurk in gaat, terwijl de schroefdraad niet naar beneden kan, komt de kurk vanzelf omhoog, de fles uit.

Cryofiel
10 jaar geleden
Door de centreerring - spiraal boort ie altijd door het midden van de kurk. En hij heeft een ingebouwde capsulesnijder.

Draai enkele slagen naar rechts en de kurk komt vanzelf uit de fles. Draai enkele slagen naar links en de kurk komt uit de kurkentrekker.
Amadea