hoe maakt met maistortilla's?

mijn vriend is dol op mexicaans eten.
in de winkel bij ons zijn vooral tarwetortilla"s te verkrijgen, maistortilla's vind je bijna nergens meer. daarom zou ik ze graag zelf maken. heeft er iemand het recept? het gaat over de mexicaanse tortilla's, dus die je nog met iets moet opvullen.
het recept van een lekkere pikante vegetarische vulling is ook welkom (of andere mexicaanse recepten :))

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zo misschien:

Ingrediënten
250 gram maismeel
1 theelepel zout
2 dl. koud water
1 dl. arachideolie
.Bereiden
Doe het zout door de maismeel en giet er al omscheppend het water bij.
Kneed het met de hand tot een stevig deeg. Laat het daarna 30 minuten rusten.
Maak 14 balletjes zo groot als pingpongballetjes.
Rol het deeg uit tot een ronde lap van Ø 15 cm
Bak de tortilla’s in een droge, hete koekenpan elke kant 20-30 seconden.

Eet smakelijk!

.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ingrediënten voor 8 personen
275 gr masa harina - maismeel
2,5 - 3,5 dl water

Voorbereiding
Doe de maïsmeel in de kom en meng het met het 2,5 dl water. Goed kneden tot er een soepel deeg ontstaat. Voeg nog water toe als het deeg te droog is. Het deeg moet niet te nat en niet te droog zijn. Dek het deeg af en laat het 15 m. rusten.

Bereidingswijze
Maak kleine bolletjes van het deeg en pers deze tussen de tortillapers tot flinterdunne pannekoekjes of rol met een deegroller. Bak de pannekoekjes 1 minuut aan beide kanten.
Pas op : dit is voor 8 personen