Wat is de afkorting van eGO en TGO bij elektronische sigarettentypes?

Enkel de afkorting (abbreviatie) heb ik nodig.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

eGo is de benaming van de sluiting waarmee de batterij contact maakt met de atomizer. Dit is de meest voorkomende sluiting in de wereld van elektronisch roken. Op zo'n manuele batterijen zit een knop die je indrukt voordat je kunt inhaleren. Zodra je op het knopje drukt activeer je de atomizer die de vloeistof verdampt.

Het is dus geen afkorting, maar een benaming. Vermoedelijk dat de e voor elektronisch roken staat, en 'go' is het Engelse werkwoord voor 'bezig gaan'.

TGO blijkt te staan voor Twee batterijen. Daardoor kan je er een grotere hoeveelheid tegelijk mee verdampen. Er is geen informatie in het Nederlands over te vinden, wat mij doet vermoeden dat deze alleen in het buitenland te koop is. Is ook te gebruiken met een eGo-sluiting.
Amadea