Is het waar dat: " als een vrouw ongesteld is geen gerechten met room kan maken ? " En zo ja hoe komt dit ?

de room zou zuur worden

Toegevoegd na 7 minuten:
of schiften

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.4K

Het beste antwoord

Ik heb wel eens gehoord dat bij een staatsbanket dit 1 van de reden is dat er uitsluitend mannen in de bediening zitten. Beetje vaag maar er is vast iemand die mij kan aanvullen hierin.

Toegevoegd na 3 dagen:
Niemand heeft mij nog aangevuld :( ik zal zelf eens zoeken, er moet iets zijn, echt hoor ! ;)

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik heb dit forum gevonden; niet echt betrouwbare bron. Er wordt o.a. beweerd: 'Sommige vrouwen kunnen tijdens hun menstruatie inderdaad een enzym bij zich dragen dat eiwit doet schiften'. Ik weet niet of het waar is.

Maar in de Surinaamse en Joodse cultuur komt het gegeven voor, ik weet niet of dit op tradiotionele of wetenschappelijk basis is.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeey ... thanks voor de info, en vooral voor de moeite
tofff ;-))

Andere antwoorden (11)

Dat is niet waar.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je vraagt je eigen toch af of de vrouwen ooit het recht krijgen normaal te kunnen functioneren. Ze kunnen ook als ze ongesteld zijn gewoon alles doen en maken. dus ook gerechten met room.
13 jaar geleden
Absolute lariekoek (en gemaakt met ongeschifte room).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Amadeus;

Van room weet ik het niet, maar mijn schoonmoeder maakte nooit soep als ze "opoe op bezoek had", omdat die dan zurig zou gaan smaken. Heb het nooit hoeven proberen, maar de schoonfamilie sprak uit ervaring. Dus, waarom zou je het risico nemen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een oud bijgeloof, zo zouden ongestelde vrouwen niet mogen in-wecken. maar het is volstrekt onjuist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is absoluut niet waar! Dat is een oud fabeltje van vroeger, maar met de wetenschap die we momenteel hebben kun je concluderen dat het een onzinverhaal is. Laat het iemand maar eens uitproberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij gold dit vroeger wel,in beperkte hygiënische omstandigheden was er meer risico voor bederf van voedsel dan nu.
In de Joods-orthodoxe keuken mag nog steeds geen vrouw komen,wanneer ze ongesteld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absolute onzin! Dat komt nog van vroeger af,dan mocht je de kelder niet in ivm de weck potten en je haren laten krullen op die dagen zou geen zin hebben,het zou er met n halve dag uit zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absolute onzin!
Maar laat dit fabeltje vooral bestaan, dan moeten de mannen minstens 1 op de vier weken voor zichzelf en partner koken, als ze dat al niet uit zichzelf doen! ;)
Gna gna gna....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als dat waar is ben ik voortaan iedere maand een paar dagen vrij hoop dat m'n werkgever daar mee instemt;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik menstrueer al een aantal jaar niet meer maar ik hoefde vroeger nooit wafels te bakken als ik ongesteld was; deze plakten dan allemaal, hoe goed ik het ijzer ook insmeerde. Ik werd hierop geattendeerd door een vriendin die hetzelfde probleem had. Nu lukken ze ALTIJD. Ook slagroom hoefde ik dan niet te kloppen, van het een op het andere moment klopte ik deze zuur. Mijn dochter heeft hetzelfde probleem. Fabel? In mijn ogen niet