Kun je dik worden door te denken aan eten??

ik weet het, rare opzet van de vraag, wat ik bedoel is, mijn dochter van 12 eet normaal met de pot mee, snoept niet veel, en toch word ze steeds steviger, en ze denkt wel de hele dag aan eten, in alles wat ze ziet denkt ze aan eten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee maar van stiekem eten wel.
Kimath
12 jaar geleden
Gedachten leveren geen calorieën, er is misschien een andere oorzaak voor de gewichtstoename. Een bezoek aan de huisarts is aan te raden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je te lang blijft zitten nadenken wel ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is 12?
Dan komt ze in de puberteit,gaat vrouwelijk vormen ontwikkelen en wordt dus steviger.
En als je in de groei bent heeft je lichaam daar ook weer energie voor nodig.Dus voedsel.En dus krijgt ze meer trek.
Ik werd ook steviger vanaf die leeftijd.
Niks aan de hand,want ze zal ook langer worden.
Amadea
12 jaar geleden
Mijn zusje werd op vergelijkbare manier steeds forser. Tot m'n moeder een keer haar bed verschoonde en een hele lading lege chipszakken daarachter verstopt vond. Toen was het raadsel opgelost...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schijnt je spieren een heel klein beetje te kunnen trainen door te visualiseren dat je sport, dus misschien kan dat met eten ook wel ;)
Ik verwacht dat het toch heel anders werkt, dat je door sporten te visualiseren onbewust je spieren heel lichtjes aanspant, maar je weet maar nooit.

Het beste antwoord

Normaal niet, maar het is wel zo dat, als je veel aan eten denkt, je ook meer zin krijgt in eten. Daarom zijn die reclames voor lekker eten en snoep bedacht.

Ik zou haar meer in het oog houden. Kan ze alleen winkelen? Heeft ze geld? Ben je zeker dat ze niet stiekem snoept? Onderweg van school naar huis bijvoorbeeld? Want als ze steeds steviger wordt moet ze de calorieën toch op één of andere manier binnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee.
Door te denken aan eten krijg je geen extra stoffen zoals vet, koolhydraten en suikers binnen.

Misschien drinkt je dochter wel veel frisdrank met suikers, of eten jullie thuis veel koolhydraten o.i.d.?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is een probleem, uw dochter eet gewoon mee dus ze word niet dik hoor. ook als je aan eten denkt kan geen kwaad.
wat mensen zeggen: denken kan geen kwaad.
ik denk zelf meestal ook aan eten als ik honger heb maar ik word niet dikker er van. maakt u zich geen zorgen...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, aankomen doe je echt alleen van calorieen die je meer eet dan je nodig hebt.

dat kunnen er trouwens ongemerkt heel veel zijn, een handje chips hier en daar en elke avond een plak chocolade en het is al foute boel

ECHTER ik denk zelf dat hier iets anders aan de hand is. Meisjes van 12 beginnen vaak vrouwelijke vormen te ontwikkelen en lijken daardoor echt veel breder te worden in korte tijd.

Ik ben zelf rond die tijd gewoon 10 kg aangekomen in 1 jaar en vond mezelf natuurlijk veel te dik maar was het toch niet, ik was gewoon borsten en billen aan het krijgen.

Bij twijfel zou je de huisarts kunnen vragen maar volgens mij is dit DE leeftijd om wat gevuld te raken

Toegevoegd na 1 minuut:
PS ik had toen ook veel meer honger maar dat hoort er echt gewoon bij. Als je maar zorgt dat het merendeel van wat ze eet wel gezond is, bruinbrood met normaal beleg en fruit ed. Volgens mij is er dan niks aan de hand
12 jaar geleden
Denken aan eten triggert wél de insulinerespons. Als er dan zoetigheid gegeten wordt, wordt dat sneller omgezet in vetten. In die zin zal denken aan eten inderdaad iets meer opslag meebrengen, maar ik denk niet dat dat meetbaar is op de weegschaal.

Ik zet mijn muntje ook op puberteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet helaas.

Je geeft aan dat je dochter niet veel snoept maar wat voor de een veel is kan voor de ander normaal zijn.En wat iemand ook al schreef dat het lichaam van je dochter gaat veranderen dat zal ook het geval zijn.Hormonen kwestie dus.Misschien is het raadzaam om voor advies naar een dietiste te gaan.Zij weten hoe je met het probleem waarom ze de hele dag aan eten denkt moeten omgaan.Dan kan je ook aangeven wat je dochter eet zij zal dan advies geven of je dochter misschien wel te weinig eet of te veel.