Vlees

2 maanden houdbaar: gepaneerde kalfsschnitzels, bloedworst (minder geschikt), slavinken, hazepeper

3 maanden houdbaar: cervelaatworst, kalfsborst, kalfsgehakt, paté, rookvlees, rookworst, salami, saté,

4 maanden houdbaar: rookspek, bacon, blinde vinken, ongepaneerde kalfsschnitzels, ossetong, spek, tamme eend, hert, konijn, rollade (gaar), tamme gans.

6 maanden houdbaar: boterhamworst, braadworst, entrecote, frikandel, ham, hamburgers, hart, kalfstong, kroketten, rollade (rauw), zwezerik, duif, wilde eend, wild zwijn, wilde gans.

8 maanden houdbaar: tartaar (niet kruiden), kalfspoelet, eendenborst, fazant, wild konijn, ree, kip, kalkoen, ganzenborst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Officieel mag het niet langer in d vriezer hebben gelegen dan 3 maanden. Waneer je het ontdooid hebt in de koelkast, moet je het dezelfde dag nog gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van het aantal sterren (~ kwaliteit/temperatuur van je vriezer) kun je rustig 6 maanden ingevroren laten, voordat je het eet. Eigenlijk zelfs langer, maar op den duur droogt het vlees wel uit en smaakt het toch minder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij het vleesschandaal dat men vorig jaar in Duitsland had, had men (winkels, toeleveranciers etc) sommige soorten vlees tot wel 10 jaar ingevroren en daarna met verser vlees gemengd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik vroeger klein was,werd er een keer per jaar in november een varken geslacht.
In de zomermaanden aten we nog van dat vlees.
Maar ik had van de week een discussie met een klant aan de zaak,die beweerde dat je rundvlees wel jaren goed kon houden in de diepvries.
Hij heeft er 3 diepvriezers staan,en in de ene bewaart hij hij alleen het rundvlees.

Er komt alleen vlees bij ,als dit eerst in een andere diepvries op de juiste temperatuur is gebracht.
Dus de ene diepvries blijft altijd op de juiste temperatuur,zegt hij ,omdat er nooit iets bij komt wat nog niet bevroren is.

Met gehakt ben ik van mening dat de houdbaarheid geen jaren is,maar vroeger werd het bij ons wel langer dan 3 maanden bewaard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als we stellen dat de vriezer minstens minus 20 graden heeft: heel lang. Bedenk ook dat het meeste vlees eigenlijk moet besterven maar dat daar in de hedendaagse industrie niet veel rekening mee wordt gehouden. Wild kan wel jaren in de vriezer blijven; rund zeker een jaar. Alleen voor varkensvlees geldt de regel van 200 dagen, daarna wordt het slechter van smaak. Varken is ook het enige dier dat na de slacht niet hoeft te besterven - het waarom wist ik, maar heb ik even niet paraat.