Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveelheid magnesium in geroosterde vs ongeroosterde Amandelen?

Ik wil extra magnesium aan mijn voeding toevoegen omdat ik het idee heb dat ik hier nu te weinig van binnen krijg en lees dat magnesium vrij essentieel is. Nu ben ik dus opzoek naar een betaalbare voedingsbron. Volgens www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/noten.aspx
zit er veel magnesium in amandelen.

Amandelen kom je echter in geroosterde en ongeroosterde vorm tegen. Maakt het voor de hoeveelheid magnesium uit of amandelen(noten) geroosterd worden of niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
959

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, dat maakt niet uit. Als je noten droog roostert, verliezen ze alleen wat vocht en misschien vet, maar de voedingswaarde blijft hetzelfde.
Zie ook hier: http://www.almondsbenefits.com/almond-health-benefits/raw-almonds-vs-roasted-almonds.html

Amandelen bevatten ongeveer 150mg magnesium per 100 gram. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is ongeveer 300mg. Maar meestal krijg je dit al ruimschoots binnen door het eten van o.a. groenten, brood, kaas en melk.
Weet je zeker dat je een tekort hebt? Je kunt dit ook eerst bij je huisarts laten testen. Misschien komen je klachten (die je dus blijkbaar hebt) wel ergens anders vandaan.
Als je inderdaad een tekort hebt, kun je dit met je voeding oplossen, maar ook door magnesiumtabletten te slikken. Dit is ook vrij goedkoop en wordt naarnaast ook nog extra goed opgenomen door je lichaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding