Is veel vlees eten wel goed?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat is niet goed. Eenzijdige en overmatige dieten zijn nooit goed. Afwisselen is het toverwoord. Nooit overmatig!

Op zich zitten er waardevolle eiwitten en niet te vergeten, vitamine B12 in vlees. Vooral vitamine B12 is heel moeilijk uit plantaardige producten te verkrijgen. Maar je kunt prima gezond (zo nog gezonder) leven zonder vlees, als je maar verantwoord eet. Toegevoegd na 1 minuut: Oh ik las niet goed! Veel vlees eten is zeker niet goed voor je! Met name de dierlijke vetten zorgen voor een hoog cholesterol en overgewicht. Meer dan een ons vlees per dag is helemaal niet goed.

Overal waar te voor staat is niet goed. 100 gram vlees per dag is voldoende. Dus matig met vlees.

Nee dat is zeker niet goed. Eet maximaal 100 gr vlees per dag .Sla het liefst 1 of twee keer vlees over per week. Vlees is heel moeilijk te verteren in de darmen. Het gaat rotten en je krijgt gasvorming. Vervang het vlees door eieren of bonen of vis. Het is ook niet goed voor de dieren. Als iedereen nou wat minder vlees gaat eten, hebben we ook niet die grote bio industrie nodig.

Nee. En wel om de volgende redenen: 1. Van veel dierlijke vetten slibben je aderen dicht met alle mogelijke gevolgen van dien. 2. De enorme overconsumptie van vlees zorgt voor een enorme belasting van het milieu. 3. Het dierenleed dat gepaard gaat met onze vleesversla- ving is zo schrijnend dat het met geen pen te beschrij- ven is. Weet je wat gezond is voor jou, het milieu en de dieren? Ophouden met vlees eten, en je goed laten informeren over producten die een goed en gezond alternatief vormen voor vlees.

ik had al een hele poos minder zin in vlees ook wel omdat het niet zo gezond is volgens mij.Sedert 2jaar ben ik van de ene dag op de andere gestopt met vlees eten en vegetarier geworden ik heb het mij nog geen moment betreurd.Ik zou niet meer willen terug keren.Mis totaal geen vlees op mijn bord en voel mij er véél beter door dus zo gezond kan vlees volgens mij niet zijn.Pas Op ik promoot hier niet om te stoppen met vlees eten en over te schakelen op vege zijn ieder doet wat hij wil

Nee, als je maar voldoende andere dingen eet als groente en fruit. Toegevoegd na 7 uur: Eén voedingsmiddel of categorie is niet gezond; dat is je totale voedingspatroon. Voor onze gezondheid kunnen we beter matigen met geraffineerd voedsel, met name de koolhydraten, dan met dierlijk vet en eiwitten. Uit meerdere onderzoeken blijkt dat mensen die dit deden, betere bloedwaarden hadden en een gezonder gewicht. Dierlijke vetten verhogen weliswaar je cholesterol een klein beetje, als je een laag cholesterol hebt, maar dat doen plantaardige vetten ook, op linolzuur na. Als je daar echter margarine van maakt is dat echt desastreus voor je bloedvaten. Eet dus rustig een stukje vlees maar wissel dat even rustig af met eieren, kaas en vis.

Bronnen:
http://www.chivo.nl/modules/news/article.p...

De mens is van oorsprong een omnivoor, dus we zijn vlees-groen-eters. Vlees is vaak ook een makkelijke manier van bepaalde stoffen binnenkrijgen, maar met een beetje kennis kun je vlees gewoon vervangen. Vlees eten op zich is dus niet ongezond, maar je zult een balans moeten vinden, TEveel vlees is niet goed (zoals TEveel groente ook niet goed is). En 'vlees' is ook een ruim begrip - er is een groot verschil tussen een klein stukje biologische kipfilet of een grote portie bio-industrie-spareribs bijvoorbeeld. In vet, in milieubelasting, noem maar op. Kortom: weer het eeuwige advies 'varieer je voeding'.

Geen vlees eten is nog het beste wat je kan doen. Het is beter voor je gezondheid, voor de economie, voor het milieu, voor je portemonnee, en voor de dieren. Het is zelfs beter voor de wereld.

als je niets anders hebt en je uit noodzaak een dier moet doden dan wel maar anders eet je angst en leed dat komt dan ook in jou. bovendien ik ben tien kilo afgevallen na het stoppen met supermarktvlees! eet anders biologisch vlees die beesten hebben een goed leven gehad dan eet je geen ANGST !

niet goed voor je wel lekker (ook niet goed voor de koeien enz.:P)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100