zijn aardbeien met slagroom gezonder dan zonder? ivm vitamines

ik heb gehoord dat de combinatie aardbeien mét slagroom beter is dan zonder slagroom. de vitamines in de aardbei komen dan beter tot hun recht ! Zoals verwerkte tomaten in puree of ketchup gezonder is dan verse.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (7)

Waarschijnlijk is dat verzonnen door mensen die het heerlijk vinden om slagroom te eten zonder schuldgevoel te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik snap de defenitie van de vraag wel. aardbij bevat vitamine, slagroom bevat vitamine. dus 1+1=2 meer vitamines! jay! maarja slagroom is en blijft veel vetter als die aardbij is. dus ja als je het vet niet kan gebruiken is zonder veel gezonder, waneer je nog wel wat kan hebben dan doe je lekker met:) ( behalve als je dat niet lekker vint) de vraag is een beetje relatief dus.... maar zoals eerder gezegt zal het ook wel beetje komen door mensen die het ijgelijk beter niet kunen doen maar het wel zitte goed te praten.

maarja een andwoordt op je vraag. ja met slagroom bevat meer vitamines.

Toegevoegd na 36 seconden:
niet echt heel veel meer btw:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil bij die tomaten is dat een bepaalde stof (lycopeen) vrijkomt bij bewerking.
Als je slagroom op de aardbeien doet bewerk je die aardbei niet, en het lijkt me ook niet dat de slagroom invloed heeft op bijvoorbeeld de manier waarop je de stofjes uit de aardbei kunt verwerken.
Ik zou gewoon slagroom op de aardbeien doen als je dat lekker vindt, en zo niet, dan eet je ze lekker zonder :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het word een ander verhaal als je elke dag aardbeien met slagroom zou eten. maar een keer kan geen kwaad.
een aardbei is een veelzijdige vrucht en kan zowat met alles genuttigd worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die theorie gaat op bij producten waar vitamine A (betacaroteen) in zit. Vitamine A is een vet-oplosbare vitamine, dus alleen in combinatie met vet komt het vrij.

Inderdaad bij tomaten, wortels, spinazi, broccoli, lever, boter, melk, mango, koolsoorten.

In aardbeien zit geen vitamine A, dus je hoeft het niet met slagroom te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof absoluut niet dat slagroom het eten van aardbeien gezonder maakt.
Pure aardbeien zitten stikvol vitamines.
In slagroom zit vooral (ongezond) dierlijk vet en om het lekker te maken wordt er ook nog eens (ongezonde) suiker aan toegevoegd.
Van mij mag het hoor. Lekker snoepen, wie het maar lekker vindt. ( Leven is maar kort) Maar geef mij maar liever (ge)zonder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zonder is gezonder, tenzij het om iemand gaat die dringend suikers en vetten nodig heeft, lijkt mij...