Bier dat bevroren is geweest, kan je dat daarna drinken? Proef je de alcohol nog?

Bevroren in de zin van ECHT bevroren dus urenlang in de vriezer.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het gaat om bier uit blik.

Het eigenlijk met name om de 2de subvraag, dat je het nog kan drinken weet ik, het gaat mij om de invloed op de smaak en het promillage.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
76K

Het beste antwoord

Het promillage veranderd niet. Er verdwijnt immers niks uit het blik, tijdens het vriezen.

Wel kan de smaak veranderen. Tijdens het vriesproces vriest het bier niet gelijkmatig in, maar zal het water het eerst bevriezen en daarna pas de alcohol. Hierdoor ontstaat er dus een scheiding. Als het bier vervolgens weer ontdooit is de kans aanwezig, dat het water en de alcohol en de rest niet meer zo goed mengt, als bij de situatie voor het vriezen. Dit beinvloedt uiteraard de smaak.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ja dat kan je nog drinken...maar ik zou als ik jou was voorzichtig zijn met openen...
bier wat bevroren is geweest staat een druk op en kan de fles klappen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het nog drinken. Alcohol bevriest niet. Maar wel helemaal op temp laten komen anders kan het flesje kapot gaan. En omdat alcohol niet bevriest en de rest wel drink je alleen alcohol, en dat proef je!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf zou het gewoon weggooien!

Bier in blik dat ingevroren is geweest zal zijn specifieke smaak verliezen.

De kans is groot dat als je het ontdooid het bier in de vorm van een schuimmassa uit het blikje komt!

Je zult er niet ziek van worden, maar een lekker biertje kun je het niet meer noemen!

Het alcohol gehalte blijft wel gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het nog wel drinken, echter als je het in een glas giet zal je zien dat het geheel niet meer schuimt en er ook weinig smaak meer aan zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bier dat ingevroren is, heeft ook weinig tot geen koolzuur meer. Dit beïnvloedt de smaak zodanig, dat het meer een lauw, smerig drankje wordt, naar mijn mening.