Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je 's avonds veel thee drinkt, kun je daar dan slecht van slapen?

Zoals Je van koffie slecht kunt slapen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
4.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel als je dan continue naar wc moet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als de thee cafeïne bevat, kun je daar last van krijgen met slapen inderdaad. Ligt er ook aan of je er gevoelig voor bent of niet. Er zijn mensen die gerust een pot koffie/thee/cola met cafeïne op kunnen voor het slapen en dan een heerlijke nachtrust hebben, maar voor de meeste mensen geldt dit niet.
Gelukkig is er ook thee zonder cafeïne. Dit zijn vaak de groene theesoorten of de rooibos soorten. Er is ook speciale nachtrust thee te koop. Hier zit een stofje in dat er voor zou zorgen dat je makkelijker slaapt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan inderdaad zo zijn dat als je veel thee drinkt dat je dan inderdaad moeite hebt met het in slaap komen. Dit komt doordat bij het trekken van thee geur smaakstoffen vrij komen waaronder theïne. Dit is een andere benaming voor cafeïne. Er zijn echter wel theesoorten die speciaal gemaakt zijn voor het slapen, deze helpen je dus om juist wel makkelijker in slaap te komen. Die kun je ook gewoon in de supermarkt kopen. Er is er een die heet "Sleepy Time" die ik nog wel eens gebruik voor het slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevallig was er vanmiddag een item over thee op de radio. In het programma van Thijs v.d. Brink. Daar vertelde een thee-promoter dat groene thee met name veel cafeine bevat, en dat je dat beter niet s avonds kan drinken.
Ik drink zelf, als ik thee drink, altijd rooibos (op dit moment ook) en dat heeft geen invloed op de slaap.
Maar er is meer thee cafeïnerijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding