Water is smaakloos zegt men.. waarom smaken verschillende merken water dan toch anders?

Ik vind bijv. Vittel niet lekker..
Water is toch water?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
14.9K

Het beste antwoord

Het heeft ook te maken met de hoeveelheid en samenstelling van de mineralen in het water. Voor mij zijn er ook duidelijk smaakverschillen.
Kijk eens op de site in de bron site om te weten hoeveel en welke mineralen (en soms zelfs schadelijke reststoffen) er in de verschillende soorten water zit.
In Spa blauw zitten zo'n beetje de minste "droogresten", en dat is dan ook vrij neutraal van smaak, vind ik.
Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-gezond-water.20901
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er is wel degelijk een verschil ik lust ook geen vittel en chaudfontaine. Maar spa blauw wel. Ik kan ook de soorten water gewoon blind onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik betwijfel of je in een test met een blinddoek voor datzelfde vindt. Probeer het eens uit.
14 jaar geleden
Water is inderdaad water,maar ik begrijp uit jouw vraag,dat je het over flessenwater hebt.Dat kent natuurlijk divers toevoegingen,die bij elke fabrikant kan verschillen!Daardoor het verschil in smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het niet klopt wat "men" zegt.
De chemische stof "zuiver water" is misschien smaakloos.
Het water dat je drinkt bevat allerlei andere stoffen, uit de omgeving, de bron, de beek, de fles, de waterleiding, eventuele toevoegingen. Daardoor is het niet smaakloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Dit is het duidelijkste en meest kloppende antwoord wat mij betreft.
Bij ons thuis hadden we vroeger een waterput en het water daaruit smaakte wel degelijk anders dan het water uit de kraan, eigenlijk lekkerder,ondanks de wat grondachtige smaak!
Ik vind ook dat er onderscheidt tussen bepaalde soorten mineraalwater is, maar ik zou het verschil niet blind kunnen proeven.
Vittel vind ik ook niet lekker, zelfs vies.
Dus ik vind water niet smaakloos, ook in Nederland kun je per regio een smaakverschil proeven.
Sommige waterleveranciers zijn zo te spreken over de kwaliteit van hun water dat ze dat exclusief in flesje verkopen.
Heb eens keer meegedaan aan een smaaktest en dat water uit het flesje en het gewone leidingwater smaakte wel exact hetzelfde. Bleek gewoon uit dezelfde bron te komen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het water zoals wij dat kennen zitten allerlei mineralen in opgelost, de hoeveelheid daarvan bepaalt de smaak van het water.
Als je water zou laten verdampen en dat weer laat condenseren tot weer water , dan heb je puur water en dat is vrijwel smaakloos.
In alle mineraal water zitten mineralen, daarom heet dat ook zo en het kraanwater bevat ook mineralen.
Ook dat smaakt overal anders.