Mag je in duitsland als 16 jarige alcohol kopen met een nederlands ID?

Zoals de vraag zei mag je in Duitsland alcohol kopen als 16jarige met een nederlands ID.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
63.4K

Het beste antwoord

In Duitsland mag je met 16 jaar bier kopen en drinken en met 18 jaar sterke drank.

-In Deutschland liegt das Mindestalter bei 16 Jahren für Bier und (Schaum-)Wein und bei 18 Jahren für Spirituosen. -

Toegevoegd na 22 minuten:
Ja, je mag met een Nederlands ID in Duitsland bier en wijn kopen.
Uit welk land je komt, maakt voor de wet niet uit. Je moet 16 jaar zijn. Dat ben je in Nederland en Duitsland.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus bier kan ik gewoon halen en sterke drank niet?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
met een nederlands id^
Erna55
8 jaar geleden
Welk ID je hebt maakt niet uit. Als je in Nederland 16 bent, dan ben je dat ook in Duitsland.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Erna55
Je vergeet de vraag te beantwoorden (tip, het is een ja/nee vraag, fout maken veel mensen inclusief ik) @mikelowik1 Het maakt NOOIT uit in welk land je bent, en welke ID je hebt. Het gaat alleen maar om de regels die een land stelt. Als ze zeggen vanaf 16 jaar geldt dat voor iedereen die kan bewijzen dat hij 16 is, anders moeten ze een andere wet maken, zoals Nederland heeft gedaan ivm coffeeshops en overlast van toeristen. Het antwoord op de vraag is dus JA, je mag bier en wijn halen.
ronron1212
8 jaar geleden
@MrTomaat er is hier geen antwoord gegeven maar een reactie vergissing?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ronrorn1212 Ik spreek over het antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ronron1212
@Erna55 Een antwoord als "Ja, maar beperkt want..." mist. Vrager moet dus wederom reageren om het antwoord te krijgen (en ook dan krijgt hij het antwoord niet van Erna55 in ja/nee vorm). Dit is toch niet zo moeilijk? Of mis ik nou wat?
Erna55
8 jaar geleden
@Tomaat: je hebt helemaal gelijk!
Ik vergat dat de vraagsteller twijfels had anders dan de leeftijd.
Met dank.