Ik weet niet of het rabarcello is, maar ik heb wel een lekkere rabarberlikeur voor je;

Hak 300 gr. rabarber in stukjes en doe ze in een glazen pot samen met 150 gr. suiker en ½ liter wodka. Schud het geheel goed om en zet de pot minstens 6 weken weg in een donkere kast of koele plaats. Tussendoor kan je hem af en toe eens schudden zodat de suiker goed oplost.
Na die 6 weken giet je de inhoud van de pot leeg in eeen zeef en de vloistof kan je nu in een karaf of fles doen.
Het achterblijfsel in de zeef wordt verder niet gebruikt.

De limoncello wordt ongeveer net zo gemaakt, alleen wordt er volgens receptuur 94% alcohol bij gedaan en voor de kleur worden eerst de gele schillen in alcohol geweekt. Als je dus de rode schil (wel zonder verdroogde, lelijke stukken) eraan laat zitten en meehakt krijg je ook een rozere kleur.
Ik heb ooit gelezen dat ook rabarber als likeur kon worden gemaakt en wilde het uiteraard proberen. Aangezien ik toen geen zuivere alcohol had nam ik wodka.
Dit was zo lekker dat ik het maar zo liet. Ik weet niet of je van zuur of zoet houdt, maar dan moet je de suiker hoeveelheid aanpassen. Zelf houd ik niet van te zoet en neem altijd deze hoeveelheid. Wil je echt zuurder proeven kan je dus 100 gr. suiker nemen.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik zelf weet het niet maar een goeie site is allrecipes.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rabarbercello.

Ingrediënten:

•500 gr rabarber
•200 gr suiker
•1 fles wodke (70cl, met min 40% alc.)

Werkwijze:

•Was de rabarber en snij hem in hele fijne plakjes (niet schillen)
•Meng de suiker en de rabarber
•Schenk er de wodka over
•Laat dit 3-4 weken staan in een afgesloten pot op een donkere plek, schud dit elke dag
•Filter dit na 3-4 weken
•Puree de overgebleven rabarber
•Doe de puree in een zeef
•Laat een beetje vocht uit de rabarberpuree bij het wodkamengsel druppelen tot het niet meer helder is
•Gooi de rest van de rabarberpuree weg
•Giet de roze rabarbercello in schone flessen en laat 3-6 maanden op smaak komen
•Na de 3-6 maanden moet je hem 2 keer filteren door een koffiefilter
•Serveer hem ijskoud

Je geduld wordt beloond !!

Toegevoegd na 37 seconden:
http://www.kriskookt.be/2011/03/rabarbercello/

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier heb je nog een lekker recept:

http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=375557