Waarom groeien citroenen aan elkaar?

Ik werk in een cafeetje en merkte dat citroenen aan elkaar "groeien" na een dag.
Dus als je citroenen in schijfjes snijd, en op elkaar legt, zijn ze de volgende dag een soort van "aan elkaar gepakt/gegroeid".
Heeft iemand enig idee waarom dit is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk ook in de horeca en heb dus ook vaak citroenen gesneden en ik heb het nog nooit gemerkt. Ook niet na één of zelfs twee dagen. Misschien waren ze niet helemaal goed doorgesneden en ‘plakte’ de randjes aan elkaar? Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ik de voor gesneden schijfjes altijd in een afgedekt bakje ijswater bewaarde in de koeling. Ik deed het jarenlang dagelijks en heb het echt nog nooit gehad :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, wij hebben ze alleen in de koeling. En in weet bijna zeker dat ze goed gesneden waren.

Het beste antwoord

Misschien groeide ze in het donker sneller ...!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

als dat zo is, leg ze dan in het vriesvak van de koelkast.