Een hele kip frituren zou ik niet doen. Die is veel te dik. de kans is groot dat de buitenkant te bruin wordt en de binnenkant nog niet goed gaar is. En juist bij kip is dat riskant.
Snijdt de kip in kleinere delen. Hoe je die het beste kunt frituren staat op de GV-link hieronder:

http://www.goeievraag.nl/vraag/kip-frituurpan-kfc.123748
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Pjdevries,

Een hele kip frituren lijkt me niet verstandig, doe hem liever in een grill.of oven..
Dat is veel lekkerder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+! Ieuw een hele kip in de frietpan.. kan best maar doet de smaak niet ten goede..
Hele gefrituurde kip kan niet, wordt niet gaar en je frituurpan zou heel erg groot moeten zijn.
onderstaande mogelijkheden geven een beter resultaat:

in de oven aan het spit:
Prik de kip aan een draaispit, kijk of het spit in evenwicht is en draai de katoenen draad om de poten en daarna om de hele kip zodat hij overal goed vast zit. Kruid de kip rondom met kipkruiden, paprikapoeder en knoflookpoeder .
Zet de gril op 175°C, hang het spit in de oven en zet daarna de oven aan.
Gril de kip in 1 uur lekker bruin en gaar

of garen in de oven:
kruiden naar smaak, dan in een ovenvaste schaal op 180 graden, 80 minuten en halverwege omdraaien.
Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter is om de kip niet te frituren. Het kan wel, maar dan moet de kip wel zeker een uur in het hete vet. Grote kans dat het vel dan verbrand.
Beter is het om de kip te grillen in de oven..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zonde hoor van die lekkere kip!
Leg hem in de reumertopf met wat knoflook en een paar klontjes boter, wat champignons in de kip en wat verse thijm. De oven op stand 220 zetten. Na anderhalf uur is de kip gaar. Smaakt heerlijk met rijst en kerriesaus. Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een hele kip niet zo in't vet gooien.
Kook ze zeker eerst tot ze zo goed als gaar is.
Doe ze ook in stukjes in het frietvet, want anders gaat t resultaat nog steeds niet goed zijn.