wat kan ik voor zoets maken, graag als snackje. het moet dus niet te groot zijn. een recept?

ik hou enorm van koken en vooral zoetigheid. maar ik weet niks meer. het moet niet groot zijn, en het mag moeilijk zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Antwoorden (9)

Maak eens kersenflapjes,
nodig bladerdeeg, ei, kersen uit pot.

Ontdooi de bladerdeegvelletjes
snij deze schuin doormidden, zodat je driehoekjes krijgt
verwarm de oven voor op 200 graden
schep met een lepel kersen op het bladerdeeg
vouw het bladerdeeg dicht en druk de randjes aan met een vork
Bestrooi de flapjes met suiker
doe de flapjes 20 minuten in de oven

wel simpel, maar heerlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oei, het ei vergeten, bestrijk de flapjes voor de suiker met losgeklopt ei.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dadel vullen met monchou, wikkelen in een ontbijtspekje coctailprikkertje erdoor, paar minuutjes in de oven... Erg lekker!

Ook erg lekker: caramel fudge met een klein toefje zeezout! Klinkt heel vreemd maar is een erg lekkere en speciale smaaksensatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik voor je heb kan groot, maar dat hoeft niet en het is niet moeilijk !

3 dingen nodig :
zonnebloemolie, maïs, pan

pan op vuur
beetje olie erin
bodem bedekken met maïs
deksel op pan
vuur halfhoog
pop*pop*pop*- zolang je dit hoort is het nog niet klaar, als je niets meer hoort even de pan schudden en dan hoor je weer *pop*pop*pop*

als het stil is deksel eraf suiker er over heen strooien, zoetstof mag ook, klaar

zoete popcorn !

Succes en eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Smelt een reep chocolade au-bain-Marie (in een pannetje of kommetje dat je in een pan met een laagje kokend water hangt). Laat het iets afkoelen. Dip vruchten als aardbeien, partjes sinaasappel/mandarijn, plakjes banaan enz. in de gesmolten chocolade en leg ze op een bordje.
Laat de chocolade nu opdrogen en harder worden. Voor meer choco kan je ze nomaals door de chocolade halen.
Zet de aardbeien tot gebruik in de koelkast. Je kunt er nog wat poedersuiker over stuiven.

In de super kan je bij de bakproducten zakjes banketbakkersroom kopen. Dit roer je thuis aan met wat water (hoeveel staat op de verpakking) en zet het in de koelkast om iets op te stijven. Ontdooi bladerdeegplakjes, snijd ze doormidden. Vouw ze een keer dicht tot een vierkantje en besmeer met losgeklopt ei. Bak ze in een voorverwarmde oven van 200 graden C. in 15 min. gaar.
Laat afkoelen en snijd ze bovenop een beetje in (niet door) Spuit de banketbakkesroom met een spuitzak erin en vul ze ermee. Leg op een bordje en bestuif met poedersuiker tot ze helemaal met een wit laagje bedekt zijn.

Smelt 3 mini marsreepjes in 35 ml. slagroom op een laag vuurtje. Voer er 30 g. cacaopoeder aan toe en laat afkoelen. Wel af en toe even doorroeren. Sla 3 eiwitten stijf en spatel dit door de gesmolten marsreepjes. Giet in glaasjes of schaaltje en laat een tijdje opstijven in de koelkast. Je kunt het nog opleuken met gekleurde M&M's of
Maltesers (heel of grofgehakt) Zo heb je een heerlijke marsmousse.

Blikje croissantdeeg uitrollen en de uitgesneden lapjes met dikke chocoladehagel
(de XXlarge) bestrooien, dan oprollen en bakken.

Smelt 1 eetl. boter in eeen pannetje en doe er een blikje gecondenseerde zoete melk in met 4 eetl. cacaopoeder. Roer met een houten lepel totdat het mengsel begint te bubbelen. Zet het vuur uit en wacht ca. 20 min. Zet het dan in de koelkast. Wrijf je handen dan in met boter en draai er balletjes van die je vervolgens door de hagelslag rolt. Je hebt zo een heerlijk bonbonnetje gemaakt.
amc
11 jaar geleden
Heb hier een mierzoet recept voor je : Baklava
250gr yufkadeeg,100gr gesmolten boter, 100gr fijngehakte walnoten,pistachenoten,hazelnoten of pijnboompitten (naar keuze),500 gr vloeibare honing en het sap van 1 citroen.
Vet een braadslee in met boter en leg er 1 vel yufka op.Bestrijk dat met boter en strooi er fijngehakte noten over.Leg nu de resterende vellen erop en bestrijk elk vel met boter,ook het bovenste vel.
Snijd het geheel in vierkantjes,ruitjes of rechthoekjes en zet de baklava 1 uur in de oven op 150 graden.Neem de baklava uit de oven.Meng het citroensap door de honing en warm dit samen in een steelpan op.Giet dit over de nog warme baklava.Laat het goed intrekken,en serveer de baklava koud.
Je kunt de hoeveelheid aanpassen (neem de helft van alles) of maak je buren blij.;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Churros (Spaanse zoete snack)

Churros zijn heerlijke gefrituurde koekjes. Fantastisch lekker als dessert of als een originele (zomerse) zoete snack tussendoor. Vaak met gesmolten chocolade als dip. Na een barbecue deze Churros in een puntzak serveren met chocolade als "mayo". Uw gasten zullen er niet over uitgesproken raken.

Benodigdheden:

•150 gram boter
•150 gram bloem
•3 dl water
•4 eieren (waarvan één alleen de dooier)
•1 geraspte Sinasappelschil
•Kaneel (eetlepel)
•Suiker (ongeveer 150 gram)
•Olijfolie Andalusië (een fles)

Als dip kunt u een chocoladesaus gebruiken.

Doe de boter (in blokjes) met het water in een pan en laat op een laag vuur langzaam de boter smelten. Wanneer het gesmolten is mag het vuur hoger totdat het kookt. Doe de (gezeefde) bloem erbij en haal de pan vervolgens van het vuur. Klop met een mixer de inhoud van de pan totdat er een bal ontstaat. Laat deze iets afkoelen en klop vervolgens de 3 eieren en alleen de dooier van de 4de er doorheen samen het de geraspte schil van de sinasappel. Klop nog een minuutje door voor een extra goed resultaat.

Doe het beslag in een spuitzak. Deze mag je tot gebruik even koel wegleggen.

Verhit de Olijfolie Andalusië in een (frituur)pan tot ongeveer 180 graden. Spuit daar één voor één slierten in van zo'n 10 tot 15 centimeter. Bak ze rondom bruin en laat ze uitlekken op wat keukenpapier. Maak een mengsel van de kaneel (eetlepel) en (ongeveer 150 gram) suiker en strooi dit over de Churros. Heerlijk warm serveren met eventueel gesmolten chocolade als dip.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.deolijfolieshop.nl/index.php?main_page=page&id=22
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- Neem als basis het recept voor pindarotsjes (een lepel pinda's overgieten met een lepel gesmolten chocolade naar keuze) en varieer met zowel de vulling als de soort chocolade. Andere soorten noten, een mengsel van noten, studentenhaver, rozijnen of andere gedroogde vruchten, cornflakes, muesli, genoeg te kiezen dus.

- Maak zelf soesjes (recept zie bron) en vul ze met (zelfgemaakte, recept zie bron 2) banketbakkersroom. Stapel de soesjes op een mooi bord tot een toren en overgiet ze met gesmolten chocolade. Hard laten worden in de koelkast en eventueel bestrooien met wat poedersuiker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat dagt je van roomsoesjes :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Supersimpel recept:
Kaneelstokjes
Ingrediënten:
* 4 plakjes bladerdeeg,ontdooid
* 2 eierdooiers,
* 4 eetl suiker,
* 2 theel kaneelpoeder.

Verwarm de oven voor op 200 graden. Bekleed het bakblik met bakpapier.

1) Roer de eierdooiers los met 2 eetl water. Meng de suiker met de kaneel.
2) bestrijk 2 plakjes bladerdeeg met de eierdooier en bestrooi met de kaneelsuiker, leg de overige plakjes bladerdeeg er bovenop en druk licht aan.
3) Snij het bladerdeeg in 5 cm brede repen, rol ze met een deegroller uit in de lengte en leg de repen op het bakblik. Bestrijk ze nogmaals met de eierdooier en bestrooi met de kaneelsuiker. Bak ze in de voorverwarmde oven gedurende 15-20 minuten goudbruin. Laat ze afkoelen op een rooster.

Energiereepjes
Ingrediënten:
* 30 g rijstwafels,
* 50 g gedroogde cranberries of sultana rozijnen,
* 100 g geschaafde amandelen,
* 50 g zonnebloempitjes,
* 50 g pompoenpitjes,
* 50 g gehakte hazelnoten of walnoten,
* 1 theel kaneel,
* 120 g roomboter,
* 100 g (riet)suiker,
* 75 g honing,
* 3 eetl versgeperst sinaasappelsap.

1) Meng in een kom de amandelen,zonnebloempitjes,pompoenpitjes en noten.Verkruimel de rijstwafels erboven,voeg de cranberries en kaneel toe en schep door elkaar.
2) Doe de boter in een pan met dikke bodem, voeg de suiker,honing en sap toe en breng al roerend aan de kook.Voeg het noten-pittenmengsel toe en meng heel goed door elkaar.
3) Bekleed een vorm(30x20cm)met bakpapier, schep het mengsel erin en druk stevig aan met de achterkant van een natgemaakte lepel. Zet ca. 1 uur koud weg. Keer de vorm om, verwijder het bakpapier en snij in reepjes van ca. 6x4cm.