hoeveel procent cacao kan chocolade bevatten?

ik hou erg van pure chocolade, liefst zo puur mogelijk maar ik kan geen chocolade vinden met meer dan 80% cacao. Is dat de limit of bestaat er ook zwaardere chocolade?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

'Lindl' chocolade uit Oostenrijk is 99% cacao. Ook heb ik het ooit bij Jamin gekocht, maar weet niet of ze het daar nog hebben. Ik weet alleen dat het erg duur was €2,19 voor 50 gram. en het was echt smerig om zo te eten. Ik kocht hem toen omdat ik benieuwd was hoe het zou smaken. Ik heb hem toen alleen gebruikt om samen net ahorn siroop chocolademelk van te maken en dat was wel lekker. De meest pure eetbare chocolade gebruiken banketbakkers en dit is de zg. couverture. Je zou eens bij een banketbakker kunnen informeren?

Hangt van de vorm af: "Het hoogste werkelijke percentage cacao in een reep chocolade is 88% omdat een hoger percentage de chocolade te droog en broos zou maken (dit is afhankelijk van het productieproces en de eventuele toevoegingen in de chocolade; je kunt dus ook chocolade vinden met hogere cacao gehaltes dan 88%)." (Anders kun je er geen reep meer van vormen.) Er is ook chocolade met 99% cacao maar een vriendin van me zegt: 'Daar eet je niet veel van';-) Chocolades met hoog cacaogehalte kun je in Frankrijk in elk geval goed vinden.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chocolade

Het hoogste werkelijke percentage cacao in een reep chocolade is 88% omdat een hoger percentage de chocolade te droog en broos zou maken (dit is afhankelijk van het productieproces en de eventuele toevoegingen in de chocolade; je kunt dus ook chocolade vinden met hogere cacao gehaltes dan 88%). Je zou dat kunnen vragen in een bedrijf dat zelf bonbons en andere chocolade heerlijkheden maakt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100