Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke levensmiddelen kan je je hele leven bewaren?

Stel voor er komt een nucleaire winter, en de albert heijns zijn helemaal leeg gehamsterd..
Welke levensmiddelen kan je je hele leven bewaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

zoethout... brood die je buiten in de sneeuw legt of vlees die je buiten in de sneeuw legt zodat het bevroren blijft...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja lekker,nucleair brood.Wat een idioot antwoord.
itsme
13 jaar geleden
in de eeuwige nucleaire sneeuw...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo raar vind ik het niet
als er een nucleaire winter zou komen ben je toch besmet
dus maakt t niets meer uit
je ademt de lucht toch ook in of willen jullie alvast zakjes lucht gaan verzamelen van mijn een +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel spul dat echt in blikken zit verpakt kan je heel lang bewaren.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Sommige wijnen kan je tientallen jaren bewaren.

Ook producten waar amper tot geen vocht in zit kan je jaren en jaren bewaren, denk dan bijvoorbeeld aan rijst en andere graansoorten (Op voorwaarde dat ze goed gedroogd zijn).

Op Fok Forum gelezen:

Er zijn ooit Chinese zure eieren gevonden die zo'n 1000 jaar oud zijn en nog relatief te eten waren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook honing die je héél goed gesloten houd, is levenslang houdbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn maar twee soorten die in aanmerking komen, al weet ik niet waar je die kunt kopen.
1. Gevriesdroogd gevacumeerd voedsel. Gaat een leven lang mee.
2. Ingeblikt voedsel waar de zuurstof is vervangen door stikstof. Gaat 30 jaar mee.
En het onderstaande is ook reuze handig als de bom valt:
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha lachen!!! ik kan nog niet plussen.. maar toch +1 :D kan je dit ook in Nederland kopen?
toastjes zat ik aan te denken..
vooral droog eten.. zoals rijst en pasta..
drank is denk ik het beste spa water.. en goeie wijn kan je ook lang bewaren.. dus geen lidl wijn van 0,33 cent per 5 liter..

Ook meel en graansoorten om brood van te maken kan je zeer lang bewaren.. maar wel in een droge (dus niet vochtige) omgeving.

zuivel brood en vlees/vis en groente/fruit kan je niet lang bewaren..
echter fruit of groente in blik weer wel, maar ook niet 10tallen jaren, het moet goed vaccuum verpakt zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
welke lidl heeft 5-liter verpakkingen wijn voor 33 cent?
rebecca
13 jaar geleden
ik denk 0,5 marion
rebecca
13 jaar geleden
ehh itsme sorry , hihi
Ik denk de meeste gedroogde levensmiddelen, zoals bonen, rijst en pasta's, suiker en meel.
Heel goed afgesloten verpakken.
Ze mogen geen kans krijgen om vocht uit de lucht op te nemen.
Vooral bij de meel af en toe controleren of ie nog zuiver is, maar zelfs al is dat niet zo, dan is het nog wel te gebruiken, zeker in noodgevallen.

Verder blikvoer of zaken in glas.
Ook hier, hoe deze bewaard worden is van belang.
De blikken moeten niet roesten en op een constante temperatuur bewaard worden.

Het beste is om alles in plastic te sealen, dan komt er geen vocht bij, en ze zijn veilig voor beestjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat afgesloten is kun je dan bewaren, alle kans dat die nucleaire straling ook door dat eten is gegaan, dus helemaal steriel(of heb ik nu een verkeerd beeld?)
Ik vraag me trouwens af of ik zo'n winter wel zou willen overleven, maar dat is weer iets anders natuurlijk
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
als het er op aan komt, droge producten zoals suiker, spaghetti, meel (bloem), kruiden, specerijen moet je droog bewaren. Deze producten zijn lang houdbaar omdat ze droog zijn. Bacteriën kunnen zich niet vermeerderen in een droge omgeving. Bewaar deze producten het liefst in luchtdichte potten of flessen, buiten het bereik van licht en warmte. Bloem (meel) blijft dan wel 8 tot 12 maanden goed en volkorenmeel 2 tot 4 maanden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honing. Dit bederft zelfs na duizend jaren nog niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gedroogde zoute vis dat eten wij graag em als jullie ook als jullie dat proeven.
misschien kunnen we ook niet koken
ik zou eerlijk gezegd blij zijn als dat ons 2 maanden zou overkomen
dan is iedereen mooi slank

Toegevoegd na 1 uur:
ik verifieer :en jullie ook als jullie dat proeven
moest er staan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding