Hoe maak je brownies minder puur?

Ik heb zojuist brownies gebakken, maar ze zijn iets te puur geworden. Is er een manier om ze alsnog wat lichter van smaak te krijgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (2)

Als de brownies goed gelukt is het zonde er mee te rommelen want dan worden ze er alleen maar slechter van.
Serveren met een vanillesaus, mooie combi.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of een brownie puur of minder puur smaak ligt enkel en alleen aan de chocolade die je gesmolten hebt. Er zijn chocoladesoorten die meer dan 80% cacao bevatten en die zijn een stuk bitterder dan die van 70% als je echt puur wilt.
Je kunt dan een soort nemen die alleen puur is ipv extra puur. Je kunt er ook een deel melkchocolade bij doen als je echt alleen extra puur hebt. Heel lekker is om 250 gr. pure chocolade van rond de 70% te nemen of meer en daar een reep melkchocolade bij te doen van 50gr. Helemaal van melkchocolade is niet aan te raden als je wel van de smaak van pure chocolade houdt.
amc