Waar kun je aan zien dat je champignons niet meer kunt eten?

Ik heb ooit gehoord dat als ze verkleuren of zoiets, dat je ze dan niet meer kunt eten. Maar wie weet het precies, want ik wil niet ziek worden van slechte paddestoelen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als het weefsel onder het kapje donkerbruin wordt, is het aan te raden om de champignons weg te gooien, en eveneens wanneer de champignons vochtig en/of lelijk worden.

Dan worden ze slap en bruin. Toegevoegd na 50 seconden: Ik eet ze dan echt niet meer.

Een beetje bruin en een beetje opengegaan geeft niets, dan kan je ze nog prima gebruiken. Maar na een paar dagen in de koelkast gaan ze heel sterk ruiken : naar ammoniak. En dan gaan ze dus weg bij mij.

Ze gaan ook wel eens 'zweten' , dan worden ze een beetje plakkerig als je ze met droge vingers vastpakt voel je dat. Dan verhuizen ze bij mij naar de prullenbak

Bronnen:
hersenpan

als ze bruin en heel slap worden,word het al aan geraden om ze weg te gooien.en ze kunnen ook gaan stinken. dan moet je ze weg gooien. maar op de verpakking staat altijd een datum.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100