Wat voor eten kun je bereiden met alleen een koekenpan?

Geen pasta.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke vraag en handig ook. +

Antwoorden (21)

spekjes bakken, roerbakgroenten toevoegen en daarna rösti meebakken. Eventueel kun je er nog ei doorheen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Risotto, eenpanspot, alles met gebakken aardappeltjes, couscous, zelfs pasta, als je maar creatief genoeg bent: beetje bouillon in de pan, pasta erin koken, wanneer deze gaar is afgieten, en dan de saus erbij en even lekker wokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pannenkoeken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yum Yum +
Rijstschotel. Wat knoflook, ui, prei, champignons, stukjes vlees of vis aanbraden (liefst in wat olijfolie). Rijst erbij doen. Al roerend rijst even laten meebakken. Dan kokend water erbij (2 1/2 à 3 x de hoeveelheid rijst die je gebruikt). Dit zachtjes laten doorkoken tot de rijst gaar is en het water op. Meestal zo'n 20 minuten. Hangt af van de soort rijst.
I.p.v. vlees en vis kan je natuurlijk meer soorten groenten gebruiken. Je kan er ook nog een bouillonblokje bijdoen. Dan hoef je geen zout toe te voegen. Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boerenei. Met tomaat erin. En bijvoorbeeld taugé, paprika, beetje ketjap, peper zout, prei of een soepgroente pakket. Je kunt kiezen wat je erin doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt geen eten eten maken met alleen een koekenpan.
Je zult ingredienten moeten hebben en een kooktoestel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek naar recepten voor tortilla's. Mijn favoriet is: tortilla's met blauwe kaas. Aardappelschijfjes aanbakken in de olie, aanvullen met wat kookroom en blauwe kaas, garneren met verse groente, serveren met een stevige rode wijn (Rioja, bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardappels, gehakt en bruine bonen. Een heerlijke eenpansgerecht. voor de smaak een zakje macaroni kruiden erdoor, lekker doorelkaar roeren en op gevoel een beetje water erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles, behalve gerechten die gekookt moeten worden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chili con carne. Bak het gehakt rul met de gesnipperde ui en de knoflook. Voeg een blik afgegoten kapucijners of bruine bonen toe + een blik gepelde tomaten (beetje prakken of fijn snijden) en een zakje Chili con carne kruiden toe. Even flink omscheppen; klaar! Eet smakelijk.
13 jaar geleden
Gemakkelijk koken met alleen een koekenpan! Varieer naar smaak, bijvoorbeeld aardappeltjes, uitjes, champignons, paprika, knoflook, een handje cashewnoten, een scheut sojasaus en een paar snippers rauwe rode peper aan het einde. Lekker heet: Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(gevulde) omelet, roerei met zalm, hamblokjes etc. uitsmijters met bacon, plakjes tomaat ed.

Gebakken aardappels, krieltjes, rösti, rösti rondjes of driehoekjes, aardappelkoekjes.

Pannenkoeken, flensjes, drie in de pan, schuimomelet,

Wentelteefjes, panpizza, tosti's.

Roerbakgroenten, gare sperzieboontjes als bundeltje gerold in katenspek, uien (met spekjes voor in de stamppot bijv.)

Restjes stamppot voor op brood.

Alle soorten vlees, incl, snacks zoals frikandellen, hamburgers ed. Excl. kroketten, die moeten echt in de olie
frituren of in de oven (bij ovenkroketten)

Alle soorten vis.

Ook sauzen kan je bereiden in de koekenpan.

Risotto, paella,

Broodmix in een beboterde koekenpan die in de ovengezet wordt levert zelfs een heerlijk warm rond brood op. (200 graden, 30 min)

Spekblokjes met ui, knoflook, champignons, 1 pepertje,
tomatenpuree en 1 blik capucijners, kruiden met paprikapoeder, levert samen met stokbrood een heerlijk maaltje op.
amc
13 jaar geleden
Spinazie-omelet (voor 4 personen).

Laat een pot spinazie uitlekken, roer er 4 eieren, zout en peper doorheen. Leg een laagje (de helft) spinazie-eimengsel in de pan. Leg er plakjes kaas overheen tot de spinazie helemaal bedekt is. Doe daar de rest van de spinazie overheen. Laat bakken, als de bovenkant droog begint te worden keer je de omelet om met behulp van een deksel.

Lekker met geroosterd brood met tomatenketchup.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vind chili con carne tot nu het best gelezen antwoord, aan 1 onderdeel van een maaltijd zoals vlees of vis heb je denk ik ook niet veel aan.

pannekoeken zeker ook waar, alleen te vaak is ook niet handig.

als ik geen zin heb meerdere pannen te gebruiken, halen we ook wel eens van die kant en klare pan gerechten, of aardappel schotels van aviko bijvoorbeeld of huismerk in diverse smaken, aardappels, groente, vlees in 1 zakje en kost nog geen 2 euro (ook niet 1.99 :) )

Lever op brood vind ik persoonlijk erg lekker, maar dat lust niet iedereen.

Je hebt ook van die maaltijdmixen van maggi bijvoorbeeld, sommige zijn oven schotels, maar een aantal niet, en dan heb je ook maar 1 pan nodig.

Verder kan je daar zelf ook creatief in kan zijn, zelf wat experimenteren met combinaties van vlees, groente en aardappels en een saus voor erover heen.

Bij de AH zag ik laatst ook voorgekookte rijst, dan kan je ipv aardappels ook rijst nemen en vlees, wat ketjap wat kruiden, wat groente, rijst erbij klaar.
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
ik bedoelde daarmee dat ik bijvoorbeeld wentelteefjes niet echt als een nuttig antwoord zou beschouwen, al is het wel waar, chili concarne is avondeten kost zeg maar. En van pannekoeken zei ik toch ook dat dat zeker ook waar is. Chili con carne is wel gezond, bonen, vlees, groente, eventueel kant en klare rijst erdoorheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk is het gezond en net als pannenkoeken moet je geen van beide iedere dag eten hoewel je die ook met appel of peer kan klaarmaken en evt. met spek of ham voor de hartige pannenkoek.
Aziatische gerechten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder fornuis ga je niet zo ver komen met een koekenpan..

Toegevoegd na 14 seconden:
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt natuurlijk met fornuis en alleen een koekenpan, hoop ik dan tenminste..

Omelet, pannenkoeken,mie, couscous,Gebakken aardappelen, boontjes, vlees,
pannenkoeken, wraps met groente, vis, hamburger, tortilla, tosti, risotto, roerbak, shoarma, gehakt, friet(denk ik?), kroketten, loempia,

heel veel dus eigenlijk, alleen heb je voor gerechten die uit meerdere 'delen' bestaan, vaak meer dan een pan nodig, maar met 1 pan kom je toch nog een heel eind :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel, zeker als je een deksel gebruikt. Als je de gaartijd van de verschillende ingrediënten weet kun je zowat alles in één en dezelfde pan bereiden door daar rekening mee te houden.

Als voorbeeld aardappelen met wortelen, knolselderij en varkenspoelet:

3 à 6 aardappelen
150 g wortelen
100 à 200 g knolselderij
75 à 100 g varkenspoelet
25 g boter
zout en peper

Schil, was en snij de aardappelen, de wortelen en de knolselderij in blokjes.
Kruid de varkenspoelet met zout en peper.
Braad de varkenspoelet vlug in de boter, al roerend.
Temper het vuur en voeg aardappelen, wortelen en knolselderij toe, sluit de pan en laat alles op een laag vuurtje gaar stoven in 20 à 25 minuten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan beter vragen wat je er niet ik kan bereiden.. want volgens mijn [ bijna ] alles...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pangusfilet met bieslok in citroengras saus.
Makelijk te bereiden, rijk aan proteine, gezond en lekker.

400 gr pangasiusfilet
0.2 gr sargolsaffraandraadjes
100 ml go-tan wok lemongrass seafood saus
25 gr bieslook
3 el conimex wok of olijfolie
zout

Pangasiusfilet in stukken snijden (niet te klein). Verhit op hoog vuur olie in een pan, voeg de gekruimelde sargolsaffraandraadjes toe, laat er 10 seconden haar aroma en kleur te bevrijden. Bestrooi de stukken pangasiusfilet met klein beetje zout en doe ze in de pan. Op hoog vuur wokken totdat de stukken gaar zijn, en zij de gouden kleur van de saffraan aannemen (~5 minuten). De bieslook snijden en toevoegen. Wanneer de bieslook zacht wordt, voeg de lemongrass saus toe en op hoog vuur 1 minute, daarna op middelhoog vuur 3 minuten doorroerend koken.