Ik wil calciumtabletten nemen omdat ik het in voeding tekort kom. Welk merk kan ik het beste nemen. ik heb geen allergieën.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In amandel zit inderdaad 250 mg calcium, maar 100 gram amandel is ook wel behoorlijk veel. Dat eet je niet elke dag.
En in 100 gram sesamzaad zit heel veel calcium, 780 mg, maar goed, sesamzaad is heel erg licht, en is niet iets waar je niet een heel bord van gaat eten.
In broccoli zit per 100 gram iets van 80 mg calcium, maar je moet op een dag iets van 700-1.000 mg calcium binnenkrijgen. Dan is dat dus maar een heel kleine hoeveelheid.
Dus als je echt een stuk te weinig binnenkrijgt, los je dat toch niet zo heel makkelijk hiermee op.

Het beste antwoord

ik zou naar de huisarts gaan en vragen of je bloed getest kan worden. Dan weet je zeker of je het überhaupt nodig hebt en zo ja, dan kan je huisarts je het beste advies geven. En krijg je het misschien zelfs op recept
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt oesterkalk-plus tabletten van Lucovitaal nemen.
Die gebruik ikzelf al jaren en zijn erg goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks ga ik proberen!
http://www.drogisterij.net/calcium/G/E41
je hebt ook hele goede huismerken bij de drogisterijen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Calcium/magnesium/zink-tabletten is de meest voor de hand liggende combinatie. Urticalcin van Vogel, is ook een mogelijkheid. Calcium in dierlijke voedingsmiddelen, zoals melkproducten, wordt slechter geresorbeerd door het lichaam. Als je geen voedingstekorten hebt is lichaamsbeweging het beste middel tegen osteoporose, oftewel botontkalking. Vitamine D speelt ook een rol bij de calciumhuishouding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf de beste ervaringen met magnesium/calcium van Bional. Na een paar dagen merkbaar verschil tegen lusteloosheid. Neem er nog wat extra zink bij (i.c.m. vitamine C) en eventueel spirulina-tabletten en na een poosje heb je merkbaar meer energie!