Wat is gezonder dan friet, maar even makkelijk en snel te verkrijgen? En niet te duur?

Het moet vegetarisch zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
En net zo lekker? Of nog lekkerder?

14 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (14)

Als je bedoelt om thuis te consumeren zeg ik een lekkere salade.

Producten halen en op je bord leggen. Gaat bijna net zo snel als friet, maar is veel gezonder en lekkerder omdat je eindeloos kan varieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kant en klare salades uit de supermarkt of een stoommaaltijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Broodje ei ?
Sinds ik strak op dieet moet maar ook nog wel eens zonder lunch (die ik ook niet mag overslaan) in de stad overvallen ben, stil ik mijn trek met een (bruin) pistoletje met het een of ander, liefst niet al te vet. Mijn favoriet is een broodje tartaar, maar da;s niet heel erg vetegarisch, maar ei lijkt me ene prima vervanger. Of kaas. Meestal net zo snel of nog sneller klaar dan een bakkie friet. En vaak zelfs even goedkoop of zelfs goedkoper ; hier gemiddeld 1,75 euro.

Broodje haring is ook niet vegetarisch vrees ik he ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ovenfrietjes? Aardappeltjes om te bakken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
krieltjes , en wat salade erbij
14 jaar geleden
Chinees, net zoals friet af te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met goedkope vissoorten wit van ei vermengen en bloem en balletjes van maken. Vervolges frituren zoals men met scampis doet : beslag van bloem, eigeel en bier en opgeklopt eiwit en hop in de frituurpan. Met rode biet serveren. Super gerecht. Als je vegeatrisch wilt kun je dit zelfde doen met een mengeling van geplette aardappel en courgette in kleine balletjes of een tempura op zijn japans van verse groenten zoals selder, ajuin, rode peper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vis = vegetarisch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neen natuurlijk maar het ging om de methode wat ik daarna duidelijk de vegetarische toer opga met groenten. dag mijnheer de uil
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk, sorry niet verder gekeken dan mijn snavel lang was!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil" is zo'n mooi spreekwoord - ook voor mij dikwijls
Krieltjes of partjes aardappel uit de oven.

Meng de aardappelpartjes met olie en rozemarijn en zout.
Leg dit in een ovenschaal en doe dit in de oven op 250 graden. Ongeveer een half uur tot 45 min. Heerlijk!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een typisch, maar wel erg lekker recept is de Zwitserse rösti.
1 kg ongeschilde aardappelen
1 eetlepel zout (afgestreken)
3 tot 4 eetlepels olijfolie
Bereiding

Aardappels schillen, wassen en drogen
Schone aardappels raspen of in schijfjes snijden
Olie in een pan verhitten en aardappels toevoegen
Zout over het aardappelmengsel strooien
Regelmatig omdraaien zodat het vet goed in de aardappels kan trekken
Op de middelste gas stand de aardappels afgedekt in 20 minuten bakken en regelmatig keren
Dan het gas wat hoger zetten en ongedekt nog 10 minuten bakken
Tegen het einde van de baktijd de Rösti tot een koek vormen'.

Met reeds gekookte aardappels gaat het natuurlijk stukken sneller.
Een salade met champignons, of gebakken ei erbij is heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb twee lekkere vega recepten voor je:

4 wraps
1 ui
1 teen knoflook
1 gele paprika
3 vleestomaten
1 blikje mais
1 blikje kidney bonen
IJsberg sla
1 dl groentenbouillon
Bosje koriander of peterselie
1eetl. Chilipoeder
Olie

• Snij de ui, paprika in stukken
• Ontvel de tomaten ( prik aan een vork en dompel 10sec in kokend water en hou dan onder een koude kraan) en snij ze in blokjes
• Laat de mais en de kidney bonen uitlekken
• Verwarm de olie en bak hier in de ui en de knoflook
• Bak de paprika en de chilipoeder kort mee
• Voeg dan de mais , kidneybonen en de tomaten blokjes toe en giet hier de bouillon bij en laat even prutten.
• Was en snij de sla en de koriander
• Warm de wraps op zoals staat op de verpakking
• Doe de sla en de koriander bij het mengsel in de pan en verdeel dit over de wraps en rol ze op.

BROODJE SHOAPPEL

- PITTA BROODJES
VERDER PER BROODJE

1 DIKKE PLAK VAN EEN GROTE APPEL
1 THL. SOARMA KRUIDEN
KLEIN BEETJE GEDROOGDE RODE PEPER
HALF UITGEPERST TEENTJE KNOFLOOK

• SNIJ DE PITTA BROODJES DOORMIDDEN
• LEG PER BROODJE ER EEN DIKKE PLAK APPEL OP
• BESTROOI DEZE AAN BEIDE KANTEN MET DE SOARMA KRUIDEN
• STROOI TUSSEN DUIM EN WIJSVINGER ER WAT RODE PEPER OP
• DOE ER WAT KNOFLOOK OVER
• LEG DE ANDERE HELFT ER WEER BOVEN OP
• PLAATS HET BROODJE ONDER EEN CONTACT GRIL TOTDAT HET MOOI BRUIN IS

PAS OP, DE APPEL KAN ERG HEET ZIJN !!

De letters kunnen erg groot zijn, deze komen van mijn vega site !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah daar hebben we onze keukenmiep weer. Klinkt lekker +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ís ook erug lekker en zo klaar, héél belangrijk :)
falafels in een turks broodje - bij de durum- en turkse pizza-afhaal zó te krijgen (met sla, tomaat, komkommer en knoflooksaus - yum......)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slurp +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilde ik ook zeggen.... heerlijk en gezond.
Roggebrood
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een komplete maaltijd bij de vele wok mobiels is heerlijk en niet duur (6 euri )je kan zelf je samenstelling maken en de mensen wokken het voor jou echt een aanrader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan ook zelf friet maken van een zak aardappelen.
frieten snijden dan kruiden met paprikapoeder etc, of patat kruiden, eetlepel olie erdoor mengen en dan op de plaat in de oven (of gebruik bakpapier) was een recept van weightwatchers. heb je wel patta maar dan op een gezondere manier!