Waarom is er geen haringsalade te krijgen in Nederland?

Ik vindt het reuze lekker maar kan het alleen kopen in duitsland net over de grens

en niet alleen ik,de meeste vinden het erg smakelijk

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

er is wel degelijk haringsalade te koop in de nederlandse supermarkten, voor op brood of een toastje.
idd erg lekker.
wellicht bedoel je iets anders?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In welke winkel dan Rieneke,wij konden nergens wat vinden plus 1
Rieneke1
14 jaar geleden
in welke winkel niet?
super de boer, appie en veel andere supermarkten verkopen het.
je vindt het tussen de eiersalade, selderiesalade en ander broodbeleg in het koelvak.
het ziet er paarsig uit, omdat er ook bietjes in verwerkt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt rieneke!

Andere antwoorden (3)

Ook in Nederland is wel degelijk haringsalade in verschillende soorten . smaken verkrijgbaar, alleen op een andere plek : niet bij de vis, maar bij de salades.
Er zijn echter niet zo ontzettend veel soorten en smaken te koop als in Duitsland, waar werkelijk de haring een compleet vak van de koelvitrine vult. Vooral haring met rode bietjes is een populaire combinatie, maar ook allerlei verschillende soorten marinades, haring in gelei, gebakken haring ; je kunt het zo gek niet bedenken of het is hier populair.

Het enige waar je niet of nauwelijks aan kunt komen, is verse haring. Daar moet je toch nog voor naar Nederland. Voorverpakt en ingevroren is hij toch niet zo lekker als het echte Maatje.

De vraag is dus of ze de salade die JIJ lekker vindt ook in Nederland hebben, en die kans is denk ik niet zo heel erg groot. Wij eten onze haring blijkbaar liever vers, of maken de salade liever zelf.

Maareh...er zijn wel meer dingen te koop hier die je in Nederland absoluut niet krijgen kunt (en vice versa trouwens). Op de grens wonen geeft je dus het beste van twee werelden ; doe er je voordeel mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt haringsalade in Nederland in bijna elke supermarkt kopen.
Maar je kunt het ook zelf maken, hier is een lekker recept:

http://www.cookfreshfood.com/?gclid=COKnoM7tnqECFVGX2AodkkFhxw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lidl verkoopt het