Word je nou wel of niet dikker van cola light?

Ik lees allemaal tegenstrijdige berichten. De één zegt dat je niet dikker wordt van Coca-Cola light en de ander zegt van wel (veel verschillende redenen)

Maar wat is het nou... Word je nu wel of niet dikker van Cola light?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.6K
Ritsuka
12 jaar geleden
Geen idee, maar ik vind aspartaam zo chemisch smaken. Dan kun je volgens mij nog beter de cola met suiker met mate drinken.

Het beste antwoord

Je wordt er niet dikker van. De gebruikte zoetstoffen bij overmatig gebruik niet gezond.
Drink je veel Cola light bijv. tijdens diëten, dan kan dit je hunkering naar zoetigheid in stand houden. Dit wordt namemijk minder naarmate je het (bijna) niet meer gebruikt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Zijn niet gezond
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

je wordt er niet dikker van vandaar light alleen zitten er andere stoffen in die minder gezond zijn dan de gewone cola.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in coca cola zitten veel suiker, maar in light zit aspartaam.
De aspertaam die er in zit. dat stofje is veel gevaarlijker dan de suikers in normale cola
"Aspartaam is verreweg de meest gevaarlijke stof, die toegevoegd wordt aan voedingsartikelen. Het neemt meer dan 75% van de nadelige reacties op toevoegingen aan voedsel, die aan de FDA gerapporteerd zijn, voor zijn rekening. Een paar van de 90 verschillende symptomen die daarin opgenomen zijn en die veroorzaakt zijn door Aspartaam, omvatten: hoofdpijn / migraine, duizeligheid, aanvallen, misselijkheid, gevoelloosheid"

!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag. Min.
Nee daar word je niet dik van. Ongeveer 0.3 KH per 100ml.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat is KH?
nee, want er zitten minder suikers en calloriën in, dus je wordt niet dikker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met elke cola kan je dik worden het maakt niet uit welk cola(als je niet elke dag een glaasje drinkt zoals de vorige reactie).
ik had ook gehoord dat alle cola's met muizen worden getest.Iieeuw!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Het is een goede vraag.

Je word er niet dik van, maar het os niet gezond.

Even mijn verhaaltje erbij:
Zelf ben ik een ver vente cola light drinker, mij is door de internist aangeraden om minder light cola te drinken.

Waarom, omdat hij mij inderdaad een leververvetting is geconstateerd. Zelf heb ik daar echt een tik op mijn vingers van gehad. Nu ik minder cola light drink is gelukkig mijn lever weer schoon. (Is onderzocht)

Er bestaat een Israëlisch onderzoek over cola light, light en de schade daarop. Kan hem zo niet vinden..

Dus beter minder, helemaal niet gebruiken hoeft niet.
Je word er dus niet dik van maar je kan je lever wel beschadigen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet totaal niet hoeveel mensen zijn onderzocht. Mijn internist had dit verteld. Kan niet het previeze onderzoek te vinden
Een Nederlandse onderzoeker heeft aangetoond dat het gebruik van zoetstoffen een onbewust 'onbevredigend en onverzadigend' gevoel geeft . Hij heeft dit aangetoond door bepaalde delen van de hersenen te bestuderen.
(op Discovery)
Misschien word je er niet dikker van.....maar misschien blijft de drang naar suiker wel bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoorde dat er in light dranken wel minder suiker zit, maar het wel kankerverwekkend is door het grote gehalte aspartaam dat in de drank zit

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder krijg je kans op nog veel andere verschillende ziektes als je teveel aspartaam binnenkrijgt

Toegevoegd na 3 minuten:
Op de vraag of je dikker wordt van light dranken is het antwoord nee ( tenzij je er teveel van drinkt). Maar echter is het niet gezonder dan andere dranken.