De gember bij de japanner is inderdaad roze maar ook erg pittig.Is deze gember ook gezond ?en ik eet het rauw is dat ook goed ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Je kunt het ook rauw eten.

Gari is jonge gember, gesneden in flinterdunne plakjes en ingelegd in azijn met suiker en een klein beetje zout. Hoe jonger de gember is, des te rozer deze kleurt. Hoe ouder de gember wordt hoe geler deze kleurt.

Naast dat gember een neutraliserende smaak heeft is het ook heel gezond. Zo bevat het een tal van mineralen, vitamines, aminozuren, spoorelementen en vezels. Gember is een wortelknol die vol zit met antioxidanten en arm is aan calorieën. Tevens heeft het eten van gember een positief effect op de spijsvertering, het maaggebied en de longen.

Het eten van gari is niet alleen lekker, het heeft ook een belangrijke functie. Door gari te eten neutraliseer je je smaakpapillen. Je kunt daarom gari het beste eten tussen de verschillende gerechten en hapjes door. Doordat je smaakpapillen neutraliseert wordt de smaak van de sushi niet beïnvloed door de vorige hap en proef je alles dus beter.
SimonV