@robjuhk

Voordat je begint met persen is het tussen je handen rollen van een vrucht een al heel lang beproefde methode die werkt bij bijvoorbeeld sinasappelen.

Advies : heen en weer rollen tussen je handen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen bedankt voor de antwoorden! Ik rol nu de limoen eerst tussen de handen, leg hem vervolgens even in de magnetron en snij hem vervolgens in vieren... scheelt echt! :)

Andere antwoorden (8)

Gewoon met zo'n simpele plastic fruitpers. ('k Zet er zo dadelijk nog even een afbeelding bij, dan is helemaal duidelijk wat ik bedoel). Dan verspil je geen drup, en het vruchtvlees kan je ook nog gebruiken.
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
De limoen doorsnijden en de twee helften flink uitknijpen.

Maar voor een paar euro zijn er simpele plastic citruspersen te koop.
Kijk eens bij de Blokker of Marskramer of andere winkel voor huishoudelijke artikelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter aanvulling: Mijn ervaring is dat wanneer je de limoen in vieren snijdt je meer sap eruit kunt persen, dan wanneer je 'm in twee helften snijdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe in vieren?
Voordat je de limoen gaat doorsnijden en uitpersen op een gewoon citroenpersje, moet je de limoen eerst 5 seconden in een magnetron op hoge stand even licht verwarmen. Dan krijg je bij het persen een optimaal resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat je de limoen uitperst met een simpele citruspers, moet je de limoen eerst in heet water leggen en als je daarna de limoen licht drukkend over een werkvlak rolt kun je meer sap uit een limoen persen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.verseoogst.nl/producten/citroen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je snijd de limoen door de helft en drukt met de hand de 1/2 uit. hoe sterker je bent hoe meer sap je eruit krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe dat altijd met een vork. De vork prik je in de een helft van je limoen, daarna knijp en draai je, met de vork in de limoen, rond. Hier moet je wat handigheid in krijgen, de eerste keren zijn het lastigst.
De vork is in de vaatwasser te plaatsen, dat kun je niet van elke citroenpers zeggen. Ook hoef je dan niet het zeefje uit te peuteren.
De vorkmethode is voor sap met vruchtvlees, als je dat niet wilt moet je boven een zeef persen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Limoen door midden snijden en met de hand geheel leeg knijpen.

Doormidden snijden en tussen twee borden (soep) de helften pletten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vrucht in kwestie tussen twee plastic (brood)plankjes pletten dmv bankschroef en het sap opvangen.

Alternatieve optie die iets minder oplevert: Pellen, pureren daarna zeven/filteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ja! pellen en pureren! Nieuw idee. Maar waarom pellen eigenlijk? Je hebt gelijk de rasp als je dat niet doet ;)