Wat kan ik doen tegen een hongergevoel?

Eten als oplossing kan ik zelf ook wel bedenken, maar zijn er nog andere manieren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
en waarom wil je niks eten?
honger is over het algemeen een teken van je lichaam dat het voedingsstoffen tekort komt.
Ritsuka
11 jaar geleden
heb je nog steeds een eetstoornis? http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/vrouwelijk-lichaam/cellulitis-bovenbenen.360814
Dan vind ik het onverantwoord om hier tips te gaan vragen hoe je verder kunt afvallen

Het beste antwoord

Om een vol gevoel in je maag te houden kun je vezelcapsules slikken. Te koop bij de drogist. Innemen met water en het zet uit in je maag. Geen gekke ingredienten, geheel natuurlijk. Zorgt er alleen voor dat je maag vol is en dus geen heb je geen hongergevoel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je misschien hoe het heet? En werkt het ook echt?

Andere antwoorden (9)

Afleiding zoeken. Als je druk bezig bent met andere dingen, vergeet je dat je honger hebt.
11 jaar geleden
Honger stillen ‒ Tips

Er zijn een aantal specifieke punten waar je op kan letten m.b.t. honger. De volgende aspecten beïnvloeden de hongersignalen die worden afgegeven door onze hersenen:
Eiwit-inname ‒ Eiwitten zorgen voor een langdurig verzadigd gevoel en je kunt er minder van eten dan van vetten en koolhydraten. Eet daarom bij iedere maaltijd eiwitten (proteïnen).
Vezelinname ‒ Vezels ofwel voedingsvezels gaan het hongergevoel tegen. Eet daarom met grote regelmaat volkoren producten en groene bladgroenten.
Koolhydraatinname ‒ Koolhydraten kunnen voor hongerpieken zorgen. Eet snelle, eenvoudige koolhydraten zoals suiker daarom uitsluitend in combinatie met producten waarin vezels, eiwitten, vitamines, mineralen en/of spoorelementen zitten (of eet ze gewoon niet).
Eetmomenten ‒ Door meermaal daags een lichte maaltijd te nuttigen, houd je je hongergevoel onder controle. Eet bijvoorbeeld 5 keer per dag weinig in plaats van 3 keer per dag veel.
Beweging ‒ Elke vorm van lichaamsbeweging helpt om hongergevoel op efficiënte wijze te controleren en reguleren. Als je lichaam gewend raakt aan lichaamsbeweging, zul je veel minder snel last hebben van hongeraanvallen.
Gewenning ‒ Hongergevoel hoef je niet direct te stillen. Je kunt er ook voor kiezen om een licht hongergevoel voor lief te nemen en te zien of het na een kwartiertje over gaat. Je kunt zelfs wennen aan een licht hongergevoel. Zodoende ren je niet meer om de haverklap naar de keuken om te snaaien.
Maaginhoud ‒ Je kunt je maag voor de gek houden door er calorieloze voeding of drank in te stoppen. Als je bijvoorbeeld een glas water drinkt, lijkt je maag meer voeding te bevatten, waardoor je minder snel weer honger krijgt of honger verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ontbijt zet de toon voor de dag. Dus zorg ervoor dat je elke dag een stevig en gezond ontbijt eet; dan heb je doorgaans de rest van de dag niet snel honger meer.

Ontbijt als een koning.
Lunch als een prins.
Dineer als een zwerver.

Andere manier: slapen, dan heb je er geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dineren als een zwerver is zoooooo niet goed....
Begin met zo weinig mogelijk suikers te eten en te drinken.
Begin de dag met een gezond ontbijt.
Eet fruit bij een hongergevoel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Water zorgt ervoor dat je je sneller vol voelt, veel waterdrinken helpt dus wel maar weet niet of dit het antwoord is wat je zoekt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga toch 'eten'.
Honger is een gevoel dat je lichaam aanmaakt omdat het nieuwe voedingsstoffen nodig heeft.

Als je deze vraag stelt om af te vallen, zou ik als ik jou was meer gevarieerd eten (google eens: schijf van vijf) dan minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de dag beginnen met een glas lauw water met een halve citroen erin uitgeknepen.
dan een paar volkoren boterhammen met mager beleg.
's middags hetzelfde en 's avonds alles wat je normaal eet de helft nemen met liters water!

houd dit een week vol en daarna ga je weer gewoon eten, dwz, ja een paar volkoren boterhammen, maar als je er eerst 3 at, zou je nu aan 1 of 1,5 genoeg moeten hebben.
's avonds hetzelfde verhaal, gewoon eten, alleen nu heb je genoeg aan de kleine portie... ALS JE MAAR GENOEG BLIJFT DRINKEN !

en wat je onbeperkt mag voor het honger gevoel is water/ water/ water en daarnaast als je hartige trek hebt, maak je een beker bouillon met een maggi blokje, dat werkt.

na een week heb je dat hongergevoel niet meer, is je maag er aan gewend!

succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je eet, zoek dan producten waar veel vezels in zitten. Dan heb je eerder en langer een verzadigd gevoel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jezelf uithongeren is slecht voor je lichaam. Het krijgt veel te weinig voedingsstoffen binnen.

Wat je het beste kunt doen, is vaker eten in kleinere porties verdeeld over de dag. Zo houdt je je metabolisme vrij constant. Zo zou je ook minder last van een honger gevoel hebben, maar toch voldoende voedsel binnenkrijgen.

Een glas water voor het eten helpt ook om de porties kleiner te houden.

Door jezelf uit te hongeren kun je allerlei klachten krijgen pas hiermee op.