Heeft het dan helemaal geen nut?

Ik ben mijn buikje aan het wegwerken(een poging tot) en dit is mijn 2e week dat ik bezig ben maar ik zie nog helemaal geen verschil, 's ochtend als ik wakker wordt dan is die aardig plat maar 's avonds is het weer wat dikker, heeft het dan geen nut of duurt het ongeveer een maand à 2 voordat je wat ziet?
Ik wielren, en ik eet geen vette dingen meer, geen chips geen snoep enz. maar wel magere franse kwark
Ook doe ik krachtoefeningen.

bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Na twee weken zal je nog geen verschil zien, daar heb je wel wat langer voor nodig, zoals je zelf zegt, twee maanden min. Afvallen gaat helemaal niet snel.

Duurt veel langer voordat je wat merkt en misschien doe je de verkeerde oefeningen of de juiste niet goed.

Soms is het verschil zo klein dat je het niet met het blote oog direct ziet. Het advies is, meten is weten. Dus meet je omtrek om de dag of eens in de week. Niet veel vaker want dat schiet niet op. Je zult merken dat er verschil in zit. Let wel op als je al aardig dun ben zul je misschien eerder op andere plekken vet kwijt raken (je benen, je armen, je kont) en dan merk je het nog niet bij je buik. Geduld is een schone zaak met lichamelijke veranderingen.

Buikvet is de moeilijkste van allemaal om weg te werken. En na 2 weken resultaat I wish dit kan maanden ( en langer duren ) afhankelijk van hoe jou lichaam werkt en wat voor voedingspatroon icm sport je volgt en dat die savond wat voller is is logisch aangezien je dat voeding ed binnen hebt en smorgens ben je nuchter. een gezonde voeding aanhouden met regelmatig cardio en dit langdurig volhouden dan lukt het vast wel suc6

Doe je wel buikspieroefeningen? Daar zweer ik zelf bij. Gewoon net zolang tot je wérkelijk niet meer kan. Elke ochtend en elke avond.

Als het alleen je buik is zou ik buikspieroefeningen doen, maar ben je helemaal te zwaar dan moet je er voor zorgen dat er meer energie uitgaat dan dat er inkomt.

Bij afvallen gaat het er altijd in de eerste plaats om minder calorieën naar binnen te werken dan je verbrandt. Het tweede principe is dat het onmogelijk is om plaatselijk vet weg te werken. Niet jij, de soort oefeningen, pillen, plaatselijke warmte, trillingen of wat dan ook bepalen waar vet wordt afgezet, dan wel wordt verwijderd, maar dat bepaalt alleen je lichaam. Je hebt er gewoon geen invloed op. Het enige wat je kunt doen om een buikje weg te werken is lichaamsgewicht verliezen. Aangezien het lichaam bij voorkeur vet opslaat rond de navel hoopt het zich daar het meeste op en merk je pas resultaat als je minimaal een aantal kilo's bent afgevallen. Gebruik een meetlint, want verlies van buikvet is wel degelijk een maatstaf, zelfs een betere dan BMI, voor de mate van overgewicht en dus je gezondheid. Probeer in de eerste plaats minder calorieën naar binnen te werken door vooral de geraffineerde koolhydraten te laten staan. Die zetten namelijk veel meer aan dan vet, dat je in geringe mate veel harder nodig hebt om gezond te blijven.

Jazeker heeft het nut. Je bent goed bezig. Alleen je zal het niet zo vlug kunnen zién aan je lichaam. Daarom is het beter om je buikomvang te meten. Dan zal je vlugger verschil opmerken. Dat je buik s'avonds dikker is dan 's morgens is normaal, dat heeft met de vochthuishouding te maken. Je doet het al goed, toch nog enkele tips: Eet je pasta, wit brood, witte rijst, vervang ze door volkorenvarianten! Koolhydraten staan er om bekend om in de buik “te blijven hangen.” Ook de volkorenproducten doen dat, maar in mindere mate. Eet daarom altijd bruin brood, bruine rijst enz. en neem als beleg magere kaas, magere vleeswaren. Wielrennen is goed, maar ook andere duursporten zoals zwemmen of lopen kunnen helpen. Het is zo dat buikvet als gevolg van een betere doorbloeding en hoger metabolisme wegsmelt. Les je dorst steeds met water, niet met cola of suikerhoudende dranken. Succes!

Bronnen:
http://www.metabolisme.be/sport-en-bewegen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100