Wanneer legt er weer verse boerenkool in de winkels?

ik heb er zooo trek in haha ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
10.5K

Antwoorden (5)

Vroeger gebeurde dat als de vorst er over heen geweest is. Tegenwoordig met al die vriezers zou het er in principe zelfs nu al wel kunnen liggen.
Toch vermoed ik dat je tot zeker half oktober moet wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorig jaar was dat op 10 september het geval. Als ik in mijn tuin naar de boerenkool kijk, denk ik dat dat dit jaar ook niet lang meer kan duren! Ze zijn ZOOO groot de boerenkool planten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu!! ik heb het net ook gekocht bij de c1000. tenminste als je die in zakken bedoelt. echt vers zal nog wel ff duren denk ik. Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou nu al kunnen, maar het wordt duidelijk lekkerder als er een nachtvorstje overheen geweest is (of een nachtvorstinnetje)
Dat kun je trouwens ook zelf regelen : Koop de boerenkool, leg het een nacht in de vriezer (gewoon rauw) en maak het de volgende dag klaar.
Heerlijk !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze ook al gezien! Heerlijk!
Maar om de structuur van het 'blad' iets milder te maken is het lekkerder als het bevroren is geweest.
Smakelijk! Lekker he, met jus en zilveruitjes en een groot glas bier :-)