Waarom moet de smaakpolitie (programma op tv) ons laten zie hoe smerig sommige restaurants zijn ?

En worden deze niet voorgoed gesloten door de desbetreffende inspectiedienst ?

Toegevoegd na 12 minuten:
Met dus de nadruk op !

En worden deze niet voorgoed gesloten door de desbetreffende inspectiedienst ?

Toegevoegd na 12 minuten:
Met dus de nadruk op !

En worden deze niet voorgoed gesloten door de desbetreffende inspectiedienst ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, met name de toevoeging!
Er zijn restaurants welke gewoon misdadig bezig zijn, en daar zouden maatregelen tegen getroffen moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist! Dat bedoel ik dus ook en heb het er als nadruk bijgezet, helaas 2x ..oops

Antwoorden (6)

Omdat dat leuk is voor de kijkcijfers. lekker griezelen voor de tv.
anneliez
13 jaar geleden
dat moet je niet kijken je kunt gewoon een andere zender kiezen
maar het is wel een programma dat laat zien dat het in veel keukens een grote teringzooi is
ik vind ook dat de keuringsdienst van waren meteen maatregelen zou moeten nemen tegen deze bedrijven
maar ik denk dat bij veel zaken waar Rob is geweest en die wordt door mensen herkend de klandizie sterk afneemt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we krijgen op zo'n manier een kijkje in de keukens, waar we anders geen toegang tot zouden hebben. leert ons ook iets over de horeca in nederland en waar we op moeten letten als we een schoon restaurantje zoeken. al ziet een restaurant er soms van binnen netjes uit en is de keuken toch een zwijnenstal.

reality tv is al jaren hot. kan dat best begrijpen. vind dat zelf ook interessant.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
De smaakpolitie is geen autoriteit en heeft dus geen bevoegdheid om een restaurant te sluiten.
paulus811
13 jaar geleden
Het is een soort van shock tv waar we ons dan erg druk om kunnen maken. En dat geeft afleiding. Daarom bestaat dat programma.

Hoewel het programma soms ernstige misstanden laat zien, die goed zijn dat ze aan het licht komen. Het heeft vaak ook aandacht voor zaken die als heel spannend worden gepresenteerd, maar niet als zodanig echt zijn.

Ik ben van mening dat in dit soort gevallen onwetendheid een zegen kan zijn. Want van veel dingen worden we echt niet ziek, maar zijn de regels het gevolg een doorgeslagen regelzucht. Geniet van het eten zonder te moeten weten wat er allemaal aan vooraf gaat.

In andere culturen gaat het er vaak iets anders aan toe en toch komen daar heel lekkere gerechten vandaan. Alleen staan we daar niet stil bij de bereiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst is het uiteraard jouw keuze of je wel of niet kijkt. Zoals zo vaak is het programma gebaseerd op sensatie (zo vies mogelijk, zo goor mogelijk). Maar, hygiene staat natuurlijk voorop! Ik denk dat je blij zal zijn, dat als je naar het programma kijkt en ziet hoe "jouw" Chinees jouw eten bereidt in de meest gore keuken, vol met vliegen, katten, peuken, etensresten van voor 1878, e.d., dat je het inzicht wordt geboden om naar een andere tent te gaan. En voor jezelf kan je er ook altijd nuttige tips uit halen, hoe je zelf je eten bereidt en je keuken schoonhoudt. Dus, kijk langs de extremiteiten en de sensatie en pik eruit wat voor jou leerzaam is/kan zijn. Zo kijk ik er ook naar.

En daar word ik nou vrolijk van!