Kan ik wodka die een nacht open heeft gestaan nog veilig drinken?

Ik heb gister een dichte fles wodka laten vallen en er zaten lichte barsten in de fles. Ik heb hem daarna overgegoten in een lege wodka fles met een koffiefilter (zodat er geen stukjes glas in kwamen). Ik had alleen geen dop voor deze fles dus hij heeft de hele nacht open op het aanrecht gestaan.
Nou is mijn vraag kan ik deze wodka nog drinken zonder ziek te worden?

2.6K
ronron1212
een jaar geleden
Ja hoor kan best
Inekez1
een jaar geleden
Dat kun je veilig drinken. Of je er ziek van wordt hangt af van de hoeveelheid wodka die je drinkt.

Antwoorden (2)

Geopende wodka blijft 1 a 2 jaar goed.
Na die tijd gaat het kleur en smaak verliezen / gaat het veranderen.
Door het hoge alcohol percentage kan er niets in leven. Dus het zal niet bederven.
Het enige gevaar dat je mogelijk kan lopen zijn verontreinigingen die er in vallen. Een simpele afdek is daar al voldoende voor.

Unopened liquor has an indefinite shelf life. Opened liquor lasts about a year or two before it goes bad, meaning it starts losing its color and flavor. Don't use a liquor for well drinks if you won't use the whole bottle within two years.
https://home.binwise.com/blog/does-liquor-go-bad#:~:text=Unopened%20liquor%20has%20an%20indefinite,whole%20bottle%20within%20two%20years.
een jaar geleden
Je zult er niet ziek van worden, want in (een hoog percentage) alcohol overleeft niets. Het kan wél zijn dat er alcohol verdampt is, dus minder alcohol in je drinkglas - misschien minder smakelijk, maar je wordt er niet ziek van.
een jaar geleden