Welke kruiden worden er gebruikt op de patat?

Ik vraag me af welke kruiden hier gebruikt worden. Het is niet de Verstegen Kruidenmix voor patat & frites

Picture for question
2 jaar geleden
4.1K
TurfGraver
2 jaar geleden
Van een plaatje is niet te bepalen welke kruiden zijn gebruikt.
tinus1969
2 jaar geleden
Kruiden? Op patat? Zout zout enzout.
crispy
2 jaar geleden
In principe alleen zout, maar soms wordt ook wel een beetje paprikapoeder daaraan toegevoegd. Geeft een beetje de smaak zoals bij paprikachips.
verder kan je natuurlijk naar hartenlust zelf combineren, kijk maar hoe chips worden gekruid, dat geeft interessante ideeën die zeker toepasbaar zijn op patat.
jc54
2 jaar geleden
In principe helemaal niets. (Zout alleen op verzoek).
Amadea
2 jaar geleden
Was dat maar waar, dat zout alleen op verzoek toegevoegd wordt. Zelfs als ik nadrukkelijk zeg geen zout te willen doen ze het er nóg standaard op en moet ik wachten tot de volgende portie gebakken wordt...
Griffin
2 jaar geleden
Sommige zelfbenoemd connaisseur-frietbakkers gooien er nog weleens paprika poeder overheen, zo ook hier in 't gooi.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Of frietkruiden een combinatiemix in een potje, deze zijn er van meer merken dan alleen verstegen. Of ze gebruiken een andere mix, ik ken een snackbar die gebruikt mix voor kibbeling. Het beste kan je het vragen bij de snackbar in kwestie.

Antwoorden (1)

Patat wordt vaak gekruid met kerriepoeder, zout en peper. Deze kruiden geven de patat een pittige, kruidige smaak. Je kunt ook andere kruiden toevoegen aan de patat, zoals oregano tijm. Experimenteer met verschillende kruiden en bepaal wat je lekker vindt.