Hoe maak je mexicaanse salade aan?

enerzijds is het door de tomaat en komkommer een fris gerecht, anderzijds kan het knap pittig smaken.
welke kruiderijen zorgen voor de specifieke smaak?

13 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Het beste antwoord

Heerlijk (en van origine) een salsasaus erbij doen.
Die maak je zo;

Neem 1 pond ontvelde tomaten en hak ze fijn, hak 2 pepertjes fijn, 1 rode ui en 2 knoflookteentjes. Doe er 1 theel. citroensap bij en versgehakte koriander.Roer alles door elkaar en druppel over de salade.
Je kunt ook alles in de keukenmachine tot een echte gladde saus maken en door de sla scheppen.
Dit is de originele mexicaanse manier.

Je kunt ook 1½ eetl. tomatenpuree nemen, in een kom doorroeren met 2 theel. citroensap en hierbij doe je ;
2-3 tomaten, kleingesneden,
1 pepertje zonder pitjes, kleingesneden,
1 ui, kleingesneden
1 rode paprika, kleingesneden,
1 t. knoflook, kleingesneden,
Let wel. alles piepklein gesneden door de tomatenpuree/citroensap mengen en pittig op smaak maken met peper, zout en een beetje chilipoeder. Op het laatst fijngehakte koriander erdoor mengen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zelf houd ik wel van pittig maar niet té, dus is de originele Mexicaanse manier met 2 pepers! is me te heet. Zelf doe ik het op de tweede manier, is ook erg lekker!
amc
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt, + :)

Andere antwoorden (1)

Nou kijk. De Mexicaanse specificate smaak die is vanswegens het Mexicaanse weer. Dat is namelijk normaal gesproken lekker en dan krijg je vanzelf dat alles lekkerderer gaat zijn. Vandaar. Tegenswoordigs is het alleen wat minder lekker, want met de bende drugsen en alles daaro heb je nu dat het een kogelregen is, dat stond in de krant en dat betekent dat de regendruppels dan van lood zijn. En lood, dat is niet zo goed voor je want dat mag ook niet meer in de benzine. Of dat ook met de klimaatachtige opwarming komt, dat weet ik niet, dat zou je moeten navragen. Maar dat is dus ook niet zo lekker maar wel handig als je gaat vissen.
Dus wat je eigenlijk dan wilt dat is dat je de Mexicaanse salade van vroeger gaat doen dat is dan dus van voor de drugsdielerts met zonder hoofd die overal liggen.
Hoe maak je dat? Nou. Kijk. Dat is dus dat je begint met taco's want die hebben ze altijd in Mexico. En dan doe je ook de advocaato drdoorheen, want in Mexico zit altijd overal de advocaato doorheen, ook door de kwakkemolen. En dan is de belangrijk is de kajenniepeper. De kajenniepeperpoeder is samen met de advocaato en de paprikerpoeder is de belangrijkste. En als je dan dat allemaal mengt dan heb je de Mexicanische kruidenmix voor de specificate Mexicanese smaak.
Maar! Want! Kijk! Bij ons bij de spar heb we ook de zakjes met daarin de Mexicanese kruidenmix. Dat weet ik nog goed, want die heb ol maandag allemaal op de goede plek gehangen toen ze per ongeluk bij de mix voor vis waren gedaan.
Eet smakelijk.

Toegevoegd na 10 minuten:
ojaojaoja! Wat ook is dat het van Groot Mexicaans belang dat is dat je drin doet de gesneden stukjes sjaalopeno. Dat is de mexicaanse peper die zit ook op pizza maar dat is uit italie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plusje voor de lach, maar ik bedoel geen taco met avocado, hoewel die vast heel lekker zal zijn.
ik bedoel de salade met tomaat en komkommer.
heb het idee dat er oa koriander in zit.
en voor die smaak hoef je niet naar mexico hoor, gisteren bij de parade in den haag smaakte het uitstekend ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaaaa koriander!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In hoeverre is dit in vredesnaam een antwoord? Valt me mee dat Speedy Gonzales er nog niet bij gehaald is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou. Ja. Dat lijkt me logisch toch. Kijk. Speedy Gonzales is een muis. Muizen wil je niet in de salade. En ook dat muizen in de keuken dat is niet hiegies. Ook niet in de mexicaanse salade zelfs niet als het mexicaanse muizen zijn. Sjaalopenoo en kajenniepeperpoeder en paprikerpoeder en advocaato en kooijando en ook die was ik vergeten net oohreganoo dat is wel mexicaans voor in de salade en het is niet dat het niet hiegies is met ongedierte.