Hoeveel kwaad kan het om een maaltijdsalade te eten die 1 dag over zijn houdbaarheidsdatum heen is?

Toegevoegd na 5 minuten:
Hoe ruim is die tenminste houdbaar tot dan? 1 dag, 2 dagen.

Voor maaltijdsalades. Zit toch hoop vers spul in.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hoe ruim is die tenminste houdbaar tot dan? 1 dag, 2 dagen.

Voor maaltijdsalades. Zit toch hoop vers spul in.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
47.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals mijn man altijd zegt, zo'n salade kan toch niet klokkijken....
Je merkt het echt wel als het écht niet meer kan.

Het beste antwoord

Geen kwaad, zoals mijn voorganger zegt staat er waarschijnlijk ''Tenminste Houdbaar Tot'' op, je kan deze salade dus nog 1-3 (3 is op het randje) eten.

Als er op de verpakking staat ''Niet te Gebruiken Na''. Dan is het product na deze datum niet meer geschikt om te eten. Doe dat dan dus ook niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

geen, er staat namelijk vrijwel altijd: TENMINSTE houdbaar tot: ....
dat betekent dat ook na de datum de inhoud nog goed te nuttigen is. Tenzij de schimmel er al op staat natuurlijk :p

Toegevoegd na 3 uur:
nog even over dat tenminste houdbaar tot ....
ik zag je toevoeging van de vraag :D
en dat moet je een beetje zelf inschatten. Bij bijvoorbeeld melk zal dat ongeveer 3 dagen zijn, maar bij bijvoorbeeld een kruiden kan dat ook ongeveer 3 maanden zijn. Bij salade moet je gewoon even ruiken en kijken.

Toegevoegd na 3 uur:
en goed inschatten natuurlijk :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang de garnaaltjes nog niet bewegen zal je er niet dood aan gaan.
Grapje. Het is net zoals je zegt. Er zit een hoop vers spul in, dus ik zou het in de regel vóór de datum opeten en nooit meer dan een dag later. Zoiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga te raden bij je neus en je gezond verstand. Je kan zelf wel zien of iets nog eetbaar is of bedorven. Met name met de salade zal het wel loslopen.
Als je de salade zelf gemaakt zou hebben staat er ook geen datum op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen eet smakenlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zeer bederfelijke producten zoals vlees, vis , kip, voorgesneden groenten en koelverse maaltijden staat: ‘te gebruiken tot…’. Dit is de zogenaamde TGT-datum. Deze datum is de uiterste datum waarop het product gegeten mag worden. Eigenlijk is het dus te gebruiken ‘tot en met’ de vermelde datum. ‘Te gebruiken tot’ betekent dat het product na de vermelde datum niet meer betrouwbaar is. De TGT-datum is alleen haalbaar als het product door de verkoper en door u is bewaard volgens de instructies op de verpakking. Anders is de houdbaarheid korter. Zeker bij bederfelijke waren is het daarom goed kritisch te zijn op de verkoper. Let op zaken als: ziet de winkel er schoon en netjes uit, worden bederfelijke producten gekoeld bewaard en gaat de verkoper hygiënisch om met de levensmiddelen (bijvoorbeeld bij de slager)?
13 jaar geleden
je kan het wel eten maar wanneer het beschimmelt dan kan je het niet meer eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 dag na houdbaarheidsdatum kan geen probleem zijn. Je moet je natuurlijk steeds de vraag stellen, heeft het nog wel zin om een salade op te eten na de houdbaarheidsdatum. Een salade eten we meestal toch omdat die gezond is (en meestal lekker vers) en er veel voedingsstoffen inzitten. Na die datum zal de voedingswaarde een pak minder zijn, dus waarom die dan nog opeten??