Kan het kwaad om de hele dag door thee te drinken?

3 jaar geleden
3.3K
Griffin
3 jaar geleden
Zolang het niet met liters tegelijk gaat is er niks aan het handje.
Ritsuka
3 jaar geleden
Wat voor thee en hoeveel?

Antwoorden (3)

Ja, afhankelijk van om welke theesoort het gaat en of je daar suiker aan toevoegt (of een ander zoetmiddel). Drink je zwarte of groene thee dan zul je nogal wat cafeïne binnenkrijgen. Gaat het om diverse soorten ongezoete kruidenthee, dan is de kans dat het schadelijk kan zijn een stuk kleiner.
Amadea
3 jaar geleden
Ja, thee is 99% water en teveel water kan leiden tot watervergiftiging.

https://www.antigifcentrum.be/voeding/water-hoeveel-t-veel
"
Risico
Twee manieren waarop je door water vergiftigd kan worden:

Door een te hoge inname van water. Als je meer water drinkt dan je nieren kunnen uitscheiden, stapelt het teveel aan water zich op in de bloedbaan en vervolgens in de weefsels. Typische voorbeelden waarbij dit zich kan voordoen zijn detoxdiëten (kruidenthee, soep, water), vasten, extreme lichamelijke inspanning (bv. marathon, triatlon), bepaalde psychische aandoeningen (schizofrenie, potomanie) en druggebruik.
"
3 jaar geleden
Ja en neen

Ja, de anderen die antwoord gaven hun antwoorden zijn juist. Je kant te veel drinken ( net zoals je te veel water kan drinken ) en daardoor een 'watervergiftiging krijgen'. Als je in elke tas thee zes suikertjes doet is het idd ook niet gezond.

Maar ik zeg toch ook neen omdat ik denk dat je de vraag eerder bedoelde of je de hele dag door ( dus bij ontbijt, bij je tienuutje, je lunch, vieruurtje, diner en bij de tv ) thee als drankje mag nemen in plaats van koffie of cola zoals de meeste mensen het doen.
Als je dan jezelf afvraagt hoeveel cafeïne erin zit. ( in koffie zit er ongeveer 40 mg op 100 g in thee is dat er 11 en in cola 8 ) Hetzelfde maar dan voor suiker een glas cola heeft 28 g suiker in zich ( dat is 7 klontjes ) een tas koffie of thee krijgt meestal 0 / 1 / 2 klontjes. Dat op zich is een verbetering.
Dus qua suiker en/of cafeïne is het beter dan de hele dag door koffie of cola drinken. Natuurlijk is het wel slechter dan de hele dag door gewoon water drinken want daar zitten die twee stoffen niet in.