je kan intypen bij google vegetarische wraps en dan kom je op allerlei sites terecht bijv. bij mijn bron succes met maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het wrapspakket van Honig kopen en ipv vlees tofu erin doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met groeten en vervangvlees, bv tofu :-)

zoals dit:

1 rode ui
2 teentjes knoflook
1 grote, groene paprika
6 trostomaten
1 stengel selder
1 kg bataat
1 blik mais
1 blik kidneybonen
0.25 tl chilipoeder
0.5 tl spaghettikruiden
1 tl paprikapoeder
1 tl groentebouillon (poeder)
1 dl water
2 bosjes veldsla (of een andere soort sla)
2 stukjes pure chocolade
8 wraps
200 g gerookte tofu
instantvlokken (voor het indikken van de saus)

Bereidingswijze :
Los de groentebouillon op in het water.
Snijd de rode ui, de teentjes knoflook, de selder, de bataat en de paprika in kleine blokjes. Ontvel de tomaten en snijd het vruchtvlees fijn. Laat de maïs en de kidneybonen uitlekken en spoel ze even af onder de lopende kraan. Verwarm de olie en bak hierin de ui en de knoflook glazig. Voeg de andere fijngesneden groenten toe samen met het chilipoeder, het paprikapoeder en de spaghettikruiden. Roer even goed door en voeg dan meteen de maïs, de kidneybonen en de blokjes tomaat toe. Blus met de bouillon. Laat dit mengsel 10 minuten pruttelen. Voeg de chocolade toe en laat nog 5 minuutjes inkoken zonder deksel.
Was de roosjes veldsla, je hebt er 2 of 3 per wrap nodig. Warm de wraps op volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Breng het chilimengsel op smaak met zout en peper, dik eventueel in met instant granenvlokjes (bijvoorbeeld van Olvarit) of instant boekweitvlokjes (in de natuurvoedingswinkel). Bestrijk de warme wraps royaal met het chilimengsel en leg er enkele kransjes veldsla op. Rol de wraps op en snijd ze diagonaal door.

Toegevoegd na 1 minuut:
leuke veggie recepten vind je oa op volgende site:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel lekkere eenvoudige mexicaanse wraps:

2 blikken mais
2 blikken rode kidneybonen
3 uien in kleine stukjes gesneden
zongedroogde tomaten op olie
gehakte knoflook naar smaak
zongedroogde tomaten op olie
gepelde tomaten in blik (al dan niet in stukjes)
chilivlokken of sambal of iets anders pikant (optioneel)
geraspte kaas (optioneel)
zure room (optioneel)

Bak de uien en de knoflook aan, mix de zongedroogde tomaten met olie in de blender en bak die ook eventjes aan, de olie inbegrepen. Voeg daarna de tomaten uit blik toe, als je hele gepelde tomaten gebruikt doe die dan wel in stukjes. Bonen spoelen en toevoegen, daarna hetzelfde doen met de mais. Peper en zout toevoegen naar smaak. Als het gaar en warm is, de wraps vullen met de mengeling, wat zure room erover en/of geraspte kaas, dichtdoen, en smullen :)

Toegevoegd na 8 minuten:
Als kruiden vind ik (gerookt) paprikapoeder erg lekker, en een snufje komijn. Een fris slaatje erbij is erg lekker, zeker als je de wraps pittig maakt. Rucula is mijn persoonlijk favoriet, die leg ik soms zelfs tussen de wrap.

Toegevoegd na 14 minuten:
Nog iets belangrijks vergeten! Wanneer je de tomaten toevoegt, laat dan ook een kaneelstokje meepruttelen. Gaat heerlijk samen met het pikante. Echter, liever geen kaneelpoeder gebruiken. Als je een vleesvervanger wil, zijn sojabrokken een goedkope en makkelijke oplossing. Gewoon gaar koken, even aanbakken en samen met de mais toevoegen. Een vleesvervanger is in deze maaltijd echter helemaal niet nodig, omdat peulvruchten, zoals rode kindeybonen, volwaardige vleesvervangers zijn. Aan de B-12 behoefte wordt voldaan door het zuivel (de zure room en/of de kaas). Dus het is echt niet nodig er nog een extra vleesvervanger aan toe te voegen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk even op www.eva.be (een Belgische vegetarische locatie)
Klik op recepten en typ 'wraps' in. Daar vindt je 2 recepten.
Smakelijk !
11 jaar geleden
Hier heb je een paar lekkere recepten.

Vegetarische wrap met tofu, bonen, hummus en spinazie

Dit recept is voldoende voor 4 wraps. Deze wraps zijn ook geschikt voor veganisten.

Ingrediënten vegetarische wrap
•100 gram tofu, uitgelekt en in blokjes gesneden
•½ui
•75 gram witte bonen
•hummus
•100 gramspinazie
•sesamolie
•handvol walnoten
•4 tortilla’s

Bereidingswijze vegetarische wrap
1.Bak de tortilla volgens de aanwijzingen op de verpakking.
2.Pel de ui en snipper deze.
3.Verwarm een koekenpan met olijfolie op laag vuur.
4.Bak de tofu en de uien 2 minuten.
5.Voeg vervolgens de spinazie toe en bak deze mee totdat hij begint te krimpen.
6.Hak ondertussen de walnoten
7.Doe de witte bonen en gehakte walnoten bij de groenten en besprenkel de wrap vulling met wat sesamolie.
8.Smeer de hummus uit over de wraps en beleg ze met de wrap vulling.

Vegetarische ontbijt wraps

Dit recept is voldoende voor 1 wrap. Deze wrap is ook geschikt voor veganisten.

Ingrediënten vegetarische ontbijt wraps
•1-2 el pindakaas
•tortilla
•½ banaan
•½ appel
•1 tl. rozijnen

Bereidingswijze vegetarische ontbijt wraps
1.Bak de tortilla volgens de aanwijzingen op de verpakking.
2.Was ondertussen de appel en snijd deze in plakjes.
3.Schil de banaan en snijd ook deze in plakjes.
4.Was de rozijnen.
5.Haal de tortilla uit de oven en smeer de pindakaas over de tortilla uit.
6.Beleg de vegetarische ontbijt tortilla met de plakjes banaan en appel en met de rozijnen.

Snelle vegetarische wrap

Dit recept is voldoende voor 1 wrap. Deze wrap is niet geschikt voor veganisten vanwege de roomkaas.

Ingrediënten snelle vegetarische wrap
•1 tortilla
•1 el. roomkaas
•½ wortel
•½ paprika
•¼ komkommer
•kruiden naar keuze

Bereidingswijze snelle vegetarische wrap
1.Bak de tortilla volgens de aanwijzingen op de verpakking.
2.Schil de wortel en rasp deze.
3.Was de paprika en snijd deze in kleine blokjes.
4.Was de komkommer en rasp deze grof.
5.Meng de groenten door elkaar.
6.Smeer de roomkaas uit over de wrap.
7.Bestrooi de wrap met de groenten.
8.Breng de wrap op smaak met kruiden naar keuze.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.leerwiki.nl/Recepten_voor_vegetarische_wraps
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon hetzelfde als een normale wrap, maar dan
gebruik je vleesvervangers (vegetarisch hachee). Het is dus heel simpel :)
Bronnen: