Eten insecten relatief minder?

De laatste tijd hoor je vaak dat we minder vlees moeten gaan eten omdat de opbrengst van de aarde anders te weinig is voor iedereen. Een van de alternatieven die ik regelmatig hoor is het eten van insecten.

Nou vraag ik mij af waar de winst precies te halen is, ik kan me voorstellen dat je minder grond nodig hebt om insecten te kweken, maar hoe zit het dan met de grond dat hun voer op moet brengen?

Hoeveel groen heb je bijvoorbeeld nodig voor een kilo sprinkhanenvlees ten opzichte van bijvoorbeeld varkensvlees?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Insecten eten inderdaad relatief heel wat minder. Ik heb eens gelezen dat voor 1 kilo koeienvlees 5 kilo voer nodig is, tegenover 2 kilo voer voor 1 kilo insectenvlees.