Bestaat er een vegetarische salamie?

En dan met de smaak van salamie. Ik eet geen vlees, maar af en toe mis ik salamie. Bestaat er iets vegetarisch dat hiernaar smaakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K
jc54
13 jaar geleden
Kun je dan niet af en toe eens van je geloof afstappen?
Voor die overheerlijke salami?
Trouwens, als je echt goeie salami hebt, dan zit er zoveel knoflook in, dat je het vlees niet meer proeft.
bamibal
13 jaar geleden
Het is natuurlijk wel een beetje "vals spelen", om als vegetariër toch vleesvervangers te eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@bamibal: waarom? Dat je geen vlees eet, betekent niet dat je het niet lust. En als je je trek in een bepaald soort vlees kunt bevredigen met een plantaardig product, dan is dat toch alleen maar mooi?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is juist een heel goed idee om vleesvervangers te eten, want dan heb je wel het lekkere, zonder er dieren voor te hoeven uitbuiten en doden.
En natuurlijk is er ook zonder vleesvervangers genoeg heerlijks te eten als vegetariër, maar hoe meer variatie, hoe beter natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga niet van mijn geloof afstappen, en ik vind ook niet dat ik vals speel. Ik vind het echt diep en dieptriest hoe er met dieren omgesprongen wordt in de veehouderij. En dan echt van geboorte tot aan hun dood. Ik was het gewoon zat. Voor de rest van de fam. koop ik biologisch vlees bij de biologische slager. Maar ik hoef zelf niet meer, ik mis het verder niet, alleen met salami vind ik het af en toe wat lastig. Vandaar mijn vraag.

Het beste antwoord

Bij Veggiedeli (Nederlandse webwinkel met vegetarische producten, zie bron 1) verkopen ze 3 soorten vegetarische salami van het merk Wheaty, en 1 soort van het merk Vegusto.
Misschien dat ze die van Wheaty ook wel bij sommige biologische winkels verkopen.

Vegan Wonderland is een Duitse webwinkel die een heleboel soorten vegetarische salami verkoopt en zij verzenden ook naar Nederland, maar dan heb je natuurlijk wel wat hogere verzendkosten.

Toegevoegd na 16 uur:
Het Duitse merk Viana heeft ook een vegetarische salami. Oa. te koop bij Hofwebwinkel (zie 5e bron). Sommige biologische winkels verkopen vleesvervangers van Viana, dus daar zou je ook kunnen kijken of ze dit product hebben en anders kunnen verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat bestaat. Bij een natuurwinkel kun je het soms kopen. Ook bij Odin kun je het af en toe bestellen.

Toegevoegd na 53 seconden:
De structuur is iets anders maar het smaakt redelijk naar salami.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Turkse kebap tenten waar vaak ook groente en fruit word verkocht bijv (heliopolis) meschien ooit van gehoort daar hebben ze die soorten nep vlees als ik het zo mag noemen echt waar ik meen het daar kun je dat vaak kopen want is in een supermarkt niet aan tekomen om dat er weinig vraag naar is maar Turken hebben het geloof snapje suc6 wel een + duimpje hè haha
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een flauwekul zeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen min gegeven, maar ik zal het eerst eens navragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas, dit is kalkoensalami.
Wel lekker overigens!
flyingcrow
13 jaar geleden
waarom al die minnen? van mij een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk al die minnen omdat het niet gaat om een vleesloos, maar alleen een varkenloos alternatief. Dus niet geschikt voor vegetariërs.
Dat verkopen ze sinds kort bij Super de Boer,het ligt,stom genoeg,bij de verse vleeswaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh echt, ik zal eens kijken in het schap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je wel bij de versgesneden vleeswaren zijn hoor,niet bij die vacuümverpakte,hier hebben ze het naast de biologische vleeswaren liggen.
Bij Albert Heijn hebben ze ook een redelijk assortiment aan vegetarische vleeswaren. of daar Salami bij zit weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja bestaat zeker, maar dat is in de eerdere antwoorden al te zien. De smaak van salami zit voor een groot deel in de knoflook die erin verwerkt is samen met de "rooksmaak" van de worst zelf. Een mengsel van rookzout met knoflook wil dan ook wel eens helpen. Op de pizza of zo
voor de bite kun je dan gewoon Quorn o.i.d. gebruiken.