Waarom vinden mensen ziet en vet eten van nature lekkerder lijkt het wel?

Toegevoegd na 14 minuten:
Zoet dus

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is ziet
anneliez
13 jaar geleden
lijkt me i=o dus zoet

Het beste antwoord

De afkeer voor bitter en zuur zit in onze genen ingebakken. Dat hebben we blijkbaar van onze voorouders: die hebben proefondervindelijk moeten vaststellen dat planten met een bittere of zure smaak meestal giftig waren. Net als wij, konden ze niet genoeg krijgen van zoet en vet, die ze als ‘veilig’ beschouwden. We vinden diezelfde reflexen al terug bij baby’s. Die zijn onmiddellijk geconditioneerd om zoete moedermelk lekker te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vet eten geeft vaak een voldan gevoel, omdat het snel vult.
Zoet eten doet je onbewust denken aan geluk,of troost. Hoevaak kreeg je vroeger niet n snoepje als je gevallen was, of iets naars had meegemaakt. Dat gevoel zoet hoort bij prettig blijft
anneliez