Kun je een kaasfondue bereiden voor mensen die lactose intolerant zijn?

Ik zoek een concreet recept want ben geen ervaren kok. Alcohol is geen probleem verder, noch kruiden. Ik zoek wel dat draad effect.

Weet jij het antwoord?

/2500

De meeste mensen met lactose intolerantie kunnen wel kaas verdragen - daar zit bijna geen lactose in; bij het kaasmaken komt de lactose in de wei, niet in het stremsel. Hetis dan wel verstandig om je lactose intolerante gasten te vragen of ze kaas consumeren, en sowieso om te overleggen.

Er zijn online vele recepten. Eentje heb ik gelinkt. Daar zit buiten lactose vrije melk natuurlijk wel kaas in, maar ze raden aan om te zoeken naar de kaas die jij kan verdragen. Blijkbaar zijn oude kazen minder erg omdat daar vrijwel geen lactose meer in te vinden is. Op het etiket staat altijd hoeveel suiker / koolhydraten er in iets zit. Hoe minder suiker hoe minder lactose. Ook zijn van van die klaargemaakte pakken die je kan kopen. Maar daar moet je toch nog steeds goed de ingrediënten lezen. Op de voorkant kan staan lactose vrij en op de achterkant bevat melk. PS : ik heb dit recept nog nooit gemaakt dit leek me een vrij goed.

Bronnen:
https://www.lactosevrijeten.nl/hoofdgerech...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100