Ik heb onlangs een heleboel sterke drank gekregen bij een erfenis hoe zou ik dit kunnen verkopen?

ik hen deze drank gekregen in een erfenis van mijn oom die zwaar alcholistisch was en aangezien ik er graag weinig herinderingen aan wil hebben (wel aan mijn oom maar niet aan zijn drank probleem) wil ik deze graag weg hebben

Toegevoegd na 39 seconden:
Het zijn dranken zoals whiskey vodka cognac etc.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Staat er nog wat van highland park tussen? Gesloten? ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Let op ! Er kunnen heel waarde volle flessen tussen zitten . Vooral bij de whiskey 's . Google ze .
Ivana
8 jaar geleden
De kwaliteit van dranken bij een echte alcoholist is meestal niet veel soeps.
Ik zou me er niet blind op staren.
Rieneke1
8 jaar geleden
Wat Ivana zegt. Bij een alcoholist gaat met om kwantiteit, niet om kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoals Ivana en Rieneke1 :sluit ik mij hierbij aan.
Bij een alcoholist gaat het om de alcohol en niet om de afdronk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+++voor drie bovenstaande reacties
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een hele rijke alcoholist zou best dure flessen kunnen hebben hoor.
Ivana
8 jaar geleden
Het kan ook zijn dat de vraagsteller alleen dàcht dat de man alcoholist was, maar in wezen een verzamelaar. Een echte alcoholist is meestal geen zatladder, maar een stille verstopper van alles waar maar alcohol bevat, dondert niet wat voor kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wanneer is het een verzameling en wanneer is gewoon voorraad. Je merkt het als de belastingdienst langs komt. Bij een verzameling hoef je geen vermogensbelasting te betalen en bij voorraad wel. Want bij een wijnverzameling kost je alleen geld en levert geen rendement op. Terwijl met een voorraad van een bijvoorbeeld een alcoholist winst gemaakt kan worden. Want dan koop je in als het in de aanbieding is en drink of verkoop je het als het te duur is om in de winkel te kopen. Overigens bestaan er geen rijke alcoholisten. Ze beginnen rijk, maar drinken alles op wat aan inkomen binnen komt. En sterven arm.

Antwoorden (1)

Een slijter zal zeker als het dichte flessen zijn deze wel willen inkopen. Vooral als je de situatie uitlegt. Het gaat dan om de flessen die hij zelf ook op voorraad heeft. En als het gaat om dure en zeldzame flessen, dan via de veiling. Of als het om veel flessen gaat, dan kun je het als partij laten veilen.

Het probleem is dat je als particulier alcohol niet zelf mag verkopen. Natuurlijk mag je wel onderhands deze flessen weg geven of verkopen.

Aangebroken flessen kun je weggeven.

Toegevoegd na 16 uur:
Hierbij een bron dat alleen een slijter de flessen mag verkopen. Het heeft te maken op de controle van de leeftijd van de koper en andere beperkingen die de wet aan de verkoop van sterke drank stelt.

Het is net koningsdag geweest anders had je de flessen kunnen verkopen op de vrijmarkt als de beperking van de verkoop van alcohol en levenswaren er niet was geweest voor particulieren. Mijn bron is de regels rond de vrijmarkt die elke Nederlander kent rond Koningsdag.Maar ik heb daar geen mooie link naar toe.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Waar staat dat je als particulier zelf geen alcohol mag verkopen? Ik dacht dat je als particulier bijna alles tweedehands mag verkopen -uitzondering zijn bv medicijnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je mag kleine hoeveelheden onderhands verkopen. Maar het gaat hier om grote hoeveelheden. Zoveel dat het een handelsvoorraad begint te lijken. En niet aangebroken flessen kun je nauwelijks tweede hands noemen. Het staat in de wet dat alleen slijterijen en horecainstellingen sterke drank mogen verkopen aan particulieren. Zie Drank- en Horecawet van 03-05-2015. Voor het verkopen van bier en wijn zijn de regels minder streng en ook over de mini flesjes wordt niet zo moeilijk gedaan.
ronron1212
8 jaar geleden
carsrac waar staat dat het om een handels voorraad gaat. Een slijter koopt echt geen flessen van een particulier.